Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Twijfel  (gelezen 118 keer)

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Twijfel
« Gepost op: oktober 09, 2024, 04:56:19 pm »

Hallo, medeforumers. Gooi graag iets waar ik mee loop in jullie midden, in de wetenschap dat ik met jullie antwoord/ antwoorden verder kan.
Vorige week heb ik een vervelende situatie gehad. Ik ben teamleider van meerdere teams. Ben een mensenmens en probeer er voor andere mensen te zijn. Doe dat met open blik. Als kind ben ik erg gepest en voel ik me nooit zo fijn in groepen. Familie en vrienden voelen wel fijn en veilig. Als teamleider heb je een andere rol en dat is ook prima. Vraag de mensen altijd als er iets is, het te melden. Nu kreeg ik van mijn teamleider te horen dat sommigen niet tevreden zijn over mij. Word er heel verdrietig van dat ze dat niet aan mijzelf doorgeven. Het voelt weer als het gevoel dat ik vroeger had toen ik werd gepest. Word er heel verdrietig van en ga aan mijn werk twijfelen en aan mijzelf. Want als er een iemand negatief is, snap ik dat het aan de persoon ligt, maar als er meerdere zijn? zal het ook bij mij liggen. Ik ben altijd positief en vertrouw mensen. Daarom begrijp ik niet dat ik negatief overkom. Weet niet wat ik verkeerd doe en dus ook niet waar de oplossing ligt.
Wie kan mij wat adviseren hierin?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.278
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Twijfel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2024, 08:12:35 pm »

Hoi Ninkenike,

Allereerst is het belangrijk te begrijpen dat het voor veel mensen heel moeilijk is om een persoon te benaderen die hun niet goed ligt over het feit dat dit zo is. Daar heb je heel veel moed voor nodig.

Het is dus best begrijpelijk dat men niet naar jou rechtstreeks komt. Je moet een hechte band hebben onderling om dat te bereiken, en met name hoe groter de teams zijn, des te moeilijker dat wordt.

Verder is het zo dat iedereen verschilt. Dit is in mening, in smaak, in levenservaring en in wijsheid. Het gaat nou eenmaal voorkomen dat je niet met iedereen op kan schieten. Zegt dat iets over jou of over de ander? Kan allebei. Laten we zeggen dat je deze type mensen in groepen kan opdelen, net als dat je 12 sterrenbeelden hebt afhankelijk van in welke maand je geboren hebt. Sommige type sterrenbeelden kunnen minder goed overweg met andere. Als je meerdere personen hebt die van dit type zijn, zullen deze elkaar vaak opzoeken, en de kans is dan aanwezig dat ze met elkaar praten en er dan collectief een mening ontstaat over jou.

Je doet in wezen niets verkeerd, maar het kan net een karaktertrek zijn wat hun triggert.

Je moet het je daarom niet persoonlijk aantrekken als iets dat jij fout doet, maar je kan wel vragen wat hetgeen is dat door hun getriggered is. Wellicht is het een gewoonte die je hebt ontwikkeld die je kan veranderen, maar misschien hebben ze iets heel onbenulligs dat je simpelweg gewoon kan weerleggen.

Voorbeeld: Je krijgt als antwoord: je draagt altijd een donkerblauwe blouse, en ik vind blauw geen mooie kleur. Dan kun je gewoon antwoorden dat blauw dragen niet illegaal is, en hoef je niets aan te passen.

Voor jou is het dus even uitzoeken waarom deze meningen ontstaan zijn, en dan kijken of je er echt wel iets mee moet doen of niet. Daarna kun je het naast je neerleggen.

Ga vooral niet aan jezelf twijfelen. Doe dat pas nadat je weet waarom deze meningen zijn ontstaan, maar dan weet je waarschijnlijk al wat je moet doen, en is twijfelen ook niet meer nodig.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Twijfel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2024, 09:56:25 pm »

Dank voor je reactie. Probleem is dat ik niet weet wie het gezegd hebben. En dat maakt me heel onzeker. De laatste jaren was ik vrij stabiel, ik schud nu figuurlijk op mijn benen. Het voelt als een dolk in de rug. Ik kan omgaan met kritiek maar als ik niet weet welke kritiek en van wie is het heel lastig?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.278
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Twijfel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2024, 10:08:51 am »

Jij hebt het van iemand gehoord, dus ga het navragen bij die persoon. Je hoeft niet te weten wie het zijn, als je de reden maar weet.
Als die reden niet gegeven wordt, dan kun je gewoon zeggen: Als jij niet weet waarom ze dat hebben, dan is er dus niets wat ik kan doen, en is het haar probleem, niet de jouwe.

Ik zal een voorbeeld geven van zo'n gesprek:

Klaasje: Pietje, er wordt over jou geroddelt dat je niet zo in de groep ligt.
Pietje: Wie doen dat dan?
Klaasje: Dat kan ik niet zeggen.
Pietje: Wat is het dan waarom ik niet in de groep lig?
Klaasje: Ja dat weet ik ook niet precies, maar het is gewoon zo.
Pietje: Maar Klaasje, met die beschuldiging kan ik toch gewoon helemaal niets!?
Klaasje: Maar toch moet je veranderen.
Pietje: Is er wel een groep, of komt dit gewoon vanuit jou? Want je beschuldigt me wel, maar gaat er niet verder op in. Ik ga niet veranderen als ik niet weet waarom.
Klaasje: Eh... laat maar zitten.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2024, 10:11:54 am door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Twijfel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2024, 12:29:04 pm »

Dank je wel. Ik laat het daar waar het hoort en neem mee wat bij mij hoort.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.275 seconden met 22 queries.