Bedankt weer voor je antwoord LP Chip
Maar hoe kan ik die lessen dan zien? Is het zo dat je alles wat er bestaat aan gebeurtenissen een keer meegemaakt moet hebben? Of zijn het de grote lijnen. Hoe kun je de levensrollen dan zien? Zijn het alle tegengestelden.
Ik snap wel het stukje, een keer slachtoffer, een keer dader. Een keer vermoorden, een keer vermoord worden, een keer verzorgen, een keer verzorgd worden, een keer schuldig zijn, en een keer onschuldig zijn. Een keer arm, een keer rijk. Maar ik neem aan dat we niet alle beroepen ooit een keer uitgeoefend moeten hebben, of is dit wel zo? Of in alle landen een keer geleefd moeten hebben?
Ik vraag me voor mezelf af wat negatieve lessen dan zijn? In dit leven voel ik me positief, ik heb wel veel dingen meegemaakt die anderen negatief vinden, mensen verloren aan ziekte en dood, zelf een ernstige ziekte gehad, en meer nare gebeurtenissen, maar ik heb ze zelf nooit als echt negatief ervaren omdat ik altijd overal wel een mogelijkheid inzie, en positieve draai aan kan geven. Dus vraag ik me ook weer af, dat of als we steeds meer levens leven, we het negatieve soms ook niet meer zozeer als negatief ervaren. Ik zie alles als een les, en beoordeel dat ook zo. Ik heb altijd wel een basis en vertrouwen dat ik gewoon in een leerschool zit en alles goedkomt. Hebben ze me dan mijn vrolijkheid als kanootje meegegeven om toch negatieve lessen af te kunnen ronden vraag ik me nu af?