Hoi Cherry88,
Leuke vraag.
Dit is zo'n vraag met veel verschillende antwoorden, en om het antwoord goed en duidelijk te krijgen, moet je het grote plaatje kunnen zien. Dit grote plaatje is in dit geval enorm groot, dus ik zal mijn best doen om dit zo goed en duidelijk mogelijk neer te zetten en hopelijk vergeet ik niet wat belangrijke details.
Allereerst moet ik uitleggen hoe tijd werkt. Tijd bestaat namelijk niet echt en is een concept van de 3D wereld. Als je dat snapt, dan kun je al voorstellen dat de toekomst zien een mogelijkheid is.
Maar omdat wij in de 3e dimensie wel tijd kennen, is het heel moeilijk om buiten de tijd te kunnen treden. In de 4e dimensie bestaat tijd niet. Als je in de 4e dimensie bent (dit is o.a. de plek waar we naartoe gaan als we dromen en in diepe meditatie gaan) heb je de mogelijkheid om buiten de tijd om te kijken naar situaties.
Maar als je terug komt in de 3e dimensie dan is het heel moeilijk om de kennis vast te houden, maar niet onmogelijk.
Nu is het zo dat we op de 3D aarde zijn om te leren. Van te voren bij de incarnatie bepaal je welke lessen je wil leren, en het staat niet vast hoe het verloop van je leven is. Uiteraard heb je van te voren bepaalde gebeurtenissen bepaald welke je op je pad krijgt om zo je lessen te halen. Deze gebeurtenissen zijn van te voren bepaald en gebeuren hoe dan ook, want je hebt ze voor je incarnatie al gecreëerd. Met toekomst voorspellen kun je die dus ook zien.
Maar het is dan nog steeds aan de persoon zelf om, wanneer deze gebeurtenissen voorvallen, daadwerkelijk de keuze te maken om ze wel of niet te doen.
In de kwamtum theorie is het zo dat er een tijdlijn is waarbij elke gebeurtenis plaatsvind op deze lijn. Zodra er meerdere uitkomsten zijn, dan splitst deze lijn zich en afhankelijk van wat je kiest, ga je een vertakking in of niet.
Deze tijdslijnen zijn als volgt geclassificeerd.
- Hoofdweg met 1 of meer zijvertakkingen, welke optioneel later weer terug op de hoofdweg komen of niet.
- Hoofdweg welke zich splitst in 2 of meerdere wegen.
Het grote verschil in deze 2 vormen is dat bij een zijvertakking het volgende speelt: je krijgt een kans aangeboden, maar als je niet handelt, dan gebeurt er niets, en blijf je de hoofdweg volgen.
Wanneer de hoofdweg zich daadwerkelijk splitst, dan komt er een situatie waarin je een keuze moet maken. Het niet maken van een keuze betekend in dat geval stilstand. Je komt niet verder in je leven tot de keuze gemaakt is.
Deze tijdslijn is overigens dynamisch. Van te voren zijn deze beslissingen al uitgetekend, maar je kan dus door een keuze te maken springen tussen de verschillende tijdlijnen.
Bij het toekomstvoorspellen kan iemand deze tijdslijnen zien, en vaak kiest men de weg van de minste weerstand en verteld die toekomst. Dus de hoofdweg wordt gevolgt, alle zijwegen worden vermeden, en de voorspelling stopt bij een splitsing. De minder ervaren paragnosten zullen mogelijk zelfs proberen een keuze te maken in zo'n splitsing op basis van eigen kennis, maar de kans dat dit daadwerkelijk gebeurd is dan kleiner.
Nu is het natuurlijk mogelijk dat je na zo'n voorspelling toch een zijlijn pakt, dan klopt de voorspelling al niet meer.
De vraag is nu, is dit erg? Nee. In tegendeel. De toekomstvoorspellers doen dit voornamelijk om je te helpen op je pad.
Mensen willen graag zekerheid hebben, en een mogelijke toekomst kan dat bieden.
Ikzelf kan geen toekomst voorspellen, maar mijn gidsen zien deze mogelijke toekomsten wel. Als ik ze iets vraag dan kunnen ze antwoord geven op basis van wat ze op dat moment zien, maar dit staat niet direct vast, omdat iemand nog steeds de keuze heeft en deze kan aanpassen.
Wat belangrijker is met deze informatie, is dat je niet iemand z'n keuze gaat maken dan wel beïnvloeden. Vaak als iemand om een toekomstreading vraagt, spelen ze met een keuze welke een mogelijke levensles bevat. Mijn gidsen zijn hier erg waakzaam in, en soms zeg ik ook tegen iemand: Ik zie het wel, maar ik kan het je niet zeggen, want dat zou kunnen betekenen dat je een levensles niet leert.
Dus, samenvatting: Toekomst voorspellen, kan het? Ja. Er zit daadwerkelijk meer achter dan gewoon wat raden. Maar omdat er in de 3D tijdlijn keuzes gemaakt kunnen worden, staat de toekomst zelf niet vast en is deze voorspelling nooit 100% accuraat.
Als je echt een 100% accurate voorspelling wil doen, dan kun je je beperken tot het kiezen van gebeurtenissen welke vooraf al bepaald zijn, maar als je dan nog ervoor kiest om dit niet te doen, dan kan dit meerdere gevolgen hebben. Of de hele gebeurtenis is niet langer relevant en gebeurt niet, of er wordt een levensles niet geleerd, en de gebeurtenis herhaalt zich op een later moment als nog. Dit laatste hoeft dan niet in hetzelfde leven plaats te vinden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Liefs,
LPChip