Ja thuis gaat me dat gemakkelijker af dan buiten onder de mensen. Daar wordt het altijd ingewikkeld om alle invloeden te onderscheiden en in rust te handelen.
Ja, herkenbaar.
Ik gebruik vaak de oefening met het witte schild om me buiten te kunnen afzonderen en terug bij mezelf te komen. Als dat eenmaal gelukt is, dan kan ik vaak zo verder.
Ik heb wel weer een nieuwe vraag... Ik heb al heel lang een soort spierspanning langs mijn ruggengraat. Van onderaan mijn stuitje tot boven in mijn nek en hoofd.
Nu ben in meditatie bezig geweest (al een tijdje) om die spanning los te laten. Nu lukte dat onlangs een paar keer door een bepaalde ademhaling aan te houden. Alleen schrok ik van wat er gebeurde. Ik voelde ineens heel veel energie gaan van onderaf naar mijn nek gaan. Ik zag ook ineens meer lichtverschillen in de kamer, zelfde als wat ik toen had toen ik de witte mensen zag. Nu zag ik geen witte mensen hoor, dus ik weet niet of dit meer iets van tussen hoop en vrees is maar omdat ik van de verandering schrok, blokkeerde ik weer.
In mijn optiek ben ik vooral bezig om dichter bij mij gevoel te komen maar ergens ben ik bang dat dit de kundalini energie is waar ik weleens over gelezen heb.
Ja, dat is de kundalini energie. En je hoeft er totaal niet bang voor te zijn. Hoewel het een krachtige energie is, is het ook tevens jouw energie die voor jou gereserveerd is.
Ik heb dat trouwens ook, spierspanning langs mijn ruggegraad. Ik gebruik zelf een backstretcher om daarmee te helpen, maar ik ben wel erg benieuwd naar jouw meditatie. Zou je me die kunnen vertellen?
Hoe weet je nu wat wat is? Voor mij persoonlijk voelt het alsof ik niet goed gecentreerd ben, ik voel bijvoorbeeld beter de energie aan de voorkant van mijn lijf dan aan de achterkant. Ik weet zeker dat als ik mijn ruggengraat kan ontspannen ik ook de achterkant ga voelen. Maar ik vraag me af hoe dat bij andere mensen zit, kan iedereen vanuit zijn ruggengraat voelen? Is dat normaal of is dat de kundalini waar ze over schrijven? Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben. Vind het lastig om in te schatten wat andere mensen hier voelen in hun lijf.
Je ruggegraad zit aan de achterkant van je lichaam, terwijl jij voelt in het midden van je lichaam. Het is dus logsich dat jij beter voelt binnen in je lichaam dan erbuiten. Probeer maar eens de focus te verplaatsen naar buiten je lichaam, en je zal zien dat je ineens aan de andere kant van je ruggegraat kan voelen.
De meeste mensen voelen uberhaupt niet, de weinigen die dat wel doen, zullen eerder voelen bij hun chakra's en organen dan bij botten en spieren. Dus wat dat betreft ben je daar uniek in. Ik doe dat zelf eigenlijk ook niet, althans niet bewust, tenzij het pijn doet, maar dankzij jou heb ik zojuist ook mijn ruggegraad gevoeld. Eerst vanuit binnen in mijn lichaam, daarna vanuit daarbuiten. Ik voelde bij het voelen gelijk een warmte in mijn ruggengraad lopen. Dat was erg prettig.
Liefs,
LPChip