Ik heb je andere topic gelezen, maar kan er niets aan toevoegen, vandaar geen reactie van mij.
Ik ben zelf niet echt bezig met edelstenen, vandaar. Ik heb er een lange tijd een gedragen en bij m'n computer ligt een zwarte steen tegen straling en ik heb een collectie van m'n moeder gekregen maar die heb ik weggelegd en heb me daar nog niet mee bezig gehouden.
Zoals je zegt: stenen roepen je, en dat hebben deze stenen tot nu toe niet gedaan. Dat is dan ook een teken dat ik op dit moment geen hulp van stenen nodig heb.
Wat betreft reclames, er is natuurlijk een verschil met tv reclames vs advertenties op websites. Als een reclame op een verkeerd moment komt, dan erger ik me eraan, maar meer aan het feit dat ze een reclame moeten inlassen en dat verdienmodel wat erachter zit. De reclame zelf heeft dan allang z'n doel gemist.
Voorbeeld: reclame terwijl je een youtube filmpje kijkt. Tegenwoordig geef ik dat soort fimpjes een dislike als mijn adblocker hem niet kan blokkeren, wat gelukkig meestal wel werkt.
Sommige filmpjes hebben zelf een stukje van "message of our sponsor". Afhankelijk hoe lang dat duurt en hoe het ingebouwd is in dat filmpje bepaald of ik die video stop of niet.
TV reclame's als ze te lang duren, dan ben je mij als kijker ook kwijt. Ik kijk dan ook nagenoeg geen tv meer door die stomme reclames. Gelukkig zijn er nog zenders waar dat weinig gebeurd. Discovery kijk ik nog steeds met veel plezier naar.
Wat betreft het voelen voor producten, dat doe ik wel. Soms bewust, soms onbewust. Zo kan ik "tegen een product aanlopen" als ik in de winkel ben. Ik loop er langs, en het valt ineens erg op. Dan ga ik kijken wat het is en ga ik bij mezelf voelen of het inderdaad iets is voor me. Soms is het dan inderdaad zo dat mijn gevoel heel positief is, terwijl ik daarvoor het product nog nooit gekocht heb. Dit zijn dan mijn gidsen die me aanraden dit product te kopen.
Tot nu toe zijn dit altijd successen geweest.
Er zijn natuurlijk ook bengels (entiteiten die je in de maling willen nemen) die hetzelfde doen. Als je dan naar een product getrokken wordt, en je gaat bij je gevoel na, dan merk je dat het toch niets is en leg je het weer weg.
Als laatste ga ik soms als ik niet direct bij mijn gevoel kom mijn pendel raadplegen. Die heeft me heel veel interessante aankopen laten doen. Interessant als in, rare antwoorden die achteraf logisch zijn.
Ik heb zo een voorbeeld gepost hier op het forum, maar kort nog even wat het was: Ik ging een mobiele airco kopen. Ik zag er 1 op een website en dacht, dat lijkt me wel wat. Ik ging pendelen of dat wat was.
Ik schrijf de reacties als volg: mijn vraag: antwoord
Is het een goed idee om deze airco te kopen? : ja
Wordt ik blij als ik deze airco heb? : nee
Is er een betere airco op deze site? : nee
Is het verstandig dat ik deze airco koop, ondanks dat ik er niet blij van wordt? : ja
Ik heb de airco dus besteld. Ik kreeg een paar uur later een telefoontje. Sorry meneer, de airco die u heeft besteld kunnen we niet meer leveren. Om u tegemoet te komen kan ik u een andere (veel betere) airco leveren voor hetzelfde geld. Wilt u dat?
Ik heb dat gedaan, en ben echt blij met die airco.
Liefs,
LPChip