Ik denk dat LPChip niet letterlijk bedoeld dat hij niet teveel mag zeggen, maar dat hij niet meer door krijgt.
Nee, ik krijg meer door, maar mijn gidsen zeggen daar gelijk bij: deze informatie is alleen voor jou.
Dit doen ze als er een les te leren valt, waarbij teveel informatie zorgt voor het wegnemen van een keuze. De keuze is dan niet langer van de persoon zelf en de les wordt niet geleerd en komt terug.
Dus ja, mijn gidsen geven genoeg informatie zodat je verder kan, maar kauwen je niet alles voor. Mijn gidsen hechten veel waarde aan het pad naar het doel. Soms meer dan het doel zelf.
@gouwepeer: Niet iedereen heeft gidsen. Het hebben van gidsen moet je verdienen. Mensen die een klein beetje spiritueel zijn, hebben dit al verdiend, maar er zijn daadwerkelijk mensen die zo primitief zijn, denken en doen, dat hun nog niet begeleid worden door gidsen.
Het zou een beetje nutteloos voor de gids zijn om iemand te coachen die onmogelijk de hulp van een gids kan ontvangen. Zie het maar zo: een badmeester zal een baby niet proberen te leren zwemmen, omdat de baby nog niet eens kan lopen.
Er zijn overigens wel ander soort gidsen die over deze personen waken, maar dat is anders dan daadwerkelijk gecoached worden door je gidsen.
Maar Soraya3, jij hebt ook gidsen, want ik kan jou pas helpen als mijn gidsen met jouw gidsen communiceren en zo de informatie die jouw gidsen aan jou willen geven weer via mij aan jou kunnen geven.
Even voor jouw beeldvorming, gidsen communiceren niet zoals wij, in woorden. Zij communiceren in een algeheel beeld.
Voorbeeld: stel ik wil graag wat drinken. Onze communicatie gaat dan zo:
ik: Soraya3, mag ik wat drinken?
jij: Ja hoor. Wat wil je?
ik: Heb je thee?
jij: Ja hoor. Welke smaak?
ik: heb je normale groene thee?
jij: Ja hoor. Ga ik maken.
Gidsen communiceren dit als volgt:
De gids stuurt de gedachte of intentie (of plaatje) waarin je een kopje thee ziet die jij aan mij geeft waarbij het label van het theezakje duidelijk laat zien welke thee ik zou willen hebben.
In 1 seconde wordt die intentie gestuurd en weet de andere precies wat je wil.
Zo communiceren de gidsen ook met mij. Ineens weet ik het, of zie ik het voor me, krijg ik een bepaald gevoel, etc.
Liefs,
LPChip