Nederlands > Levensvragen

Bijna dood ervaringen.

<< < (5/6) > >>

LPChip:
Je sterfdatum staat vast, want dat is het grote plan. Maar alles is relatief, net als dat je je leven kan beinvloeden doormiddel van de keuzes die je maakt.

En je sterfdatum is niet zoiets als: 3 januari 1950, maar: ergens in de 4e of 5e maand van 1830. Zo moet je het zien. Om precies te zijn, het staat vast nadat bepaalde gebeurtenissen hebben plaats gevonden. Bijvoorbeeld: 3 maanden nadat de laatste gebeurtenis die belangrijk is in dit leven is gebeurd. Wat dat is, dat kan van alles zijn.

Wij mensen op aarde nemen alles altijd zo abstract. Dat is het niet. Het leven is juist heel flexibel en past zich aan aan de omstandigheden, zo ook wanneer we sterven.

Het is wel zo dat wanneer je bepaalde lessen niet geleerd hebt, je gidsen zullen helpen om mogelijk vroegtijdig sterven te voorkomen, maar ook gidsen kunnen niet alles en ze kunnen het niet altijd voorkomen. Een dodelijk ongeval kunnen ze meestal wel vermijden: je wordt ziek en zegt je vakantie af, en dat vliegtuig is juist diegene die neer stort, maar je hebt em gemist. Maar als je inderdaad roekeloos gedrag vertoont en het wordt je dood, dan is dat vaak niet te voorkomen. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat de les was en je hebt gefaald. Dood is niet het einde, dus als dat bij de les hoort, dan zullen gidsen dat toelaten.

Liefs,
LPChip

gouwepeer:
Waarom noemen ze dit eigenlijk een bijna dood ervaring, en niet een "heel even dood" ervaring? Fysiek gezien ben je namelijk heel even dood geweest.
Wat is het grote verschil tussen een bde en een uittreding, behalve het koord wat op knappen staat?
En een vraag waar ik zelf al langer mee rond loop:
Hoe klein is het verschil tussen een slaapverlamming en een uittreding? Gevoelsmatig heb ik het idee dat beide dicht bij elkaar zit.

LPChip:
Omdat je niet dood bent. Je ziel is nog met een energetisch koord verbonden met je lichaam. En zolang dit het geval is kun je nog terug. Je bent dus echt bijna dood, maar nog net niet. Pas als dit koord breekt kun je niet meer terug en ben je echt dood.

Een uittreding en BDE zijn redelijk hetzelfde, behalve dat een uittreding eigenlijk altijd onder goede omstandigheden plaatsvinden. De setting is dus anders en je wil het. een BDE is een uittreding maar dan bij omstandigheden waarbij het niet gepland was. Bijvoorbeeld, je hart stopt even en je komt los van je lichaam, hoewel je nog wel met het koord verbonden bent.

Een slaapverlamming is iets heel anders. De hallucinaties bij een slaapverlamming komen overeen met dromen danwel nachtmerries, terwijl een uittreding heel anders is. Daarbij krijgt je eigen ziel de focus op wat er gebeurd en heb je even de mogelijkheid om daadwerkelijk in de 4e dimensie te zijn vanuit je ik. Het is net als een droom, behalve dat deze super realistisch is, en je de volledige controle hebt, waar je bij een slaapverlamming niet de controle hebt over wat je meemaakt. Het overkomt je dan, omdat het nog steeds een gewone droom is, maar dan net anders.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Ik dacht aan dat boek van Jozef Rulof. Daar kwam een meisje in voor dat te water liep en verdronk. Iedereen dacht aan zelfmoord maar het bleek dat zij bewust gevoeld had.. dat het haar tijd was om over te gaan. Ik vraag me af hoe ik dit dan kan zien. Veel mensen voelen het natuurlijk niet zo. Maar misschien weet je wel dat het tijd is en ga je bijvoorbeeld niet naar een dokter terwijl het wel zou moeten?

LPChip:
Wanneer het je tijd is, dan voel je dat van te voren vaak. Het is de vraag of je dat wil accepteren of niet. Hen die het niet wil accepteren negeert het teken. Dat kan ervoor zorgen dat men de dood niet accepteert en gaat dwalen.

Je moet wel een bepaald spiritueel niveau gehaald hebben, maar dit niveau is niet heel hoog. Zo'n beetje iedereen die een klein beetje spiritueel is of meer zal dit al herkennen. Maar het niet negeren ervan, dat vergt net iets meer wilskracht. Dan moet je dus iets verder zijn.

Jij, Pilar, zal ook aanvoelen als het jouw tijd is, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie