Nederlands > Levensvragen

Bijna dood ervaringen.

<< < (4/6) > >>

Pilar:
Ik heb een vraag.

Weken terug droomde ik dat ik op de weg liep met een vriendin. Er kwam een auto aan, en ik kon niet meer uitwijken en werd aangereden en kwam ter plekke te overlijden. De droom is weken terug maar ik kan het gevoel me nog heel helder voor de geest halen. Ik leek in cirkels te draaien en op te stijgen van uit mijn lijf, ik steeds steeds verder op, en hoorde mijn vriendin die in paniek was steeds verder naar de achtergrond gaan. Er kwam een heel vredig gevoel over me zoals ik zelden ervaren heb. Nog een kort moment maakte ik me zorgen om de kinderen die ik achterliet, maar al snel leek het of die zorg helemaal werd weggenomen.
Ik werd wakker, en had nog steeds een enorm warm gevoel in mijn borstkas, alsof er hitte vanaf kwam, maar geen pijnlijke hitte. En dat vredige gevoel bleef bij me, en kan ik nu ook zo nog weer oproepen.
Wat is dit geweest vraag ik me af? Gewoon een droom? Of kun je ook bijna dood ervaringen in je slaap hebben?
De oorzaak in mijn droom, de auto die me aanreed, lijkt verders niets toe te voegen, het is alleen die vredige ervaring die me sterk bijgebleven is.

LPChip:
Het is mogelijk om een bijna dood ervaring in je droom te hebben, maar in jou geval denk ik eerder dat je een simulatiedroom (of zoals ik ze noem, speeltuindroom) heb gehad.

Je droomt dan dat je een bepaalde gebeurtenis meemaakt en je kan dit zo ver door laten gaan als je wil. Je kan in zo'n droom doodgaan en wakker worden, of enorm veel pijn verdragen en toch de pijn voelen en ook weer niet. Je kan vliegen als je dat wil, je kan zelfs een dier of voorwerp zijn.

Als je je afvraagt hoe iets is of wat iets is, dan kan zo'n droom je de ervaring bieden.

In dit soort dromen geldt de betekenis die bepaalde gebeurtenissen hebben niet, want het is geen communicatie vanaf je onderbewustzijn naar je bewustzijn, maar een ervaring op zich, net als dat je naar de bios gaat. Dit soort dromen voelen vaak realistisch aan, maar voelen anders dan een ander soort droom.

Als je een bijna dood ervaring hebt tijdens je slaap, gebeurd er het een en ander. Ten eerste valt je droom volledig weg en het lichaam is niet die in je droom, maar waar je echt bent. Dus je slaapkamer. Hieruit kun je opmaken dat je een droom had. Ten tweede stopt de tijd en komt er een moment waarop jij een keuze moet maken. In een droom blijft alles lopen en doe je niets.

Gezien een droom zich in dezelfde plek afspeelt als waar de bijna-dood ervaring is (het astrale vlak) is het goed mogelijk om in de droom de ervaring te hebben van wat een bijna-dood ervaring werkelijk inhoudt.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Wat ik me nog afvroeg. Staan deze ervaringen op voorhand al vast? Net als er andere dingen in je leven gepland zijn en al vaststaan zoals bijvoorbeeld de ouders die je kiest? En is er ook al bekend wanneer je leven ten einde loopt?

LPChip:
Nee, deze dingen staan niet vast. Ook niet wanneer je leven ten einde komt.

Wel is het zo dat er een globale planning loopt, maar het zijn uiteindelijk een aantal factoren die besluiten of je leven ten einde loopt. Zo moet je ten eerste je leven opgeven voordat je echt overlijdt. Soms gaat dit automatisch door bijvoorbeeld door zulk lichamelijk trauma dat het levenskoort knapt (de energetische verbinding tussen je lichaam en je ziel).

Zolang dit koort er nog is, blijft het altijd jouw besluit om te stoppen met leven. Als je niet opgeeft kun je dus in benarde situaties blijven leven.

Nu is het wel zo dat wanneer je leven ten einde raakt, dit koort op knappen staat, en het steeds moeilijker wordt om dit koort actief te houden.

Je hoort vaak verhalen dat iemand in het ziekenhuis op sterven licht, maar dat deze persoon maar niet gaat. Dan is er 1 iemand die de kamer even verlaat, en dat het dan gebeurd. Dit is dan de wilskracht van die persoon die ervoor gekozen heeft om te wachten tot dat moment.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Bedankt voor je antwoord LP Chip.
Het zet me aan het denken er is zoveel overvloed aan informatie. Ik heb veel gelezen over dat je sterfdatum al bekend is. Dat het wel beiinvloed kan worden door roekelois gedrag dat het vervroegd wordt. Maar dat is dan niet zo? Daarom schijnen veel geloven ook tegen euthenasie te zijn dacht ik. Omdat je dan je tijd verandert en je les misschien misloopt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie