Lieve LPChip
Telkens verbaas je me weer met jou mega kennis. Hoe kan een mens deze staat van ZIJN bereiken, had je die wijsheid of heb je die kunnen vergaren?
IDD was mijn bedoeling emotionele pijn, je hebt het goed begrepen.
Mag ik eerlijk bekennen, mijn leven was/is net als bij zovele , een opeenvolging van ups en downs . In het kort even mijn verhaal met ervaringen die impact hadden op mijn denk en leefwijze.
Kom uit een nest met zeven kinderen waarvan 2x een tweeling.
Op zeer jonge leeftijd mijn broer verongelukt, een neefje op enkele maanden jong overleden, ouders overleden, echtscheidingen, kwetsende toestanden met vrienden, een zus met grote problemen, een broer in het buitenland met de nodige sores. Dit zijn de hoofdlijnen met grote betekenis, om nog maar niet te spreken over de KLEINE situaties.
Heb daarbij ook telkens het gevoel dat, mijn man en ik , beschermd worden van hierboven.
Na jarenlang ploeteren eindelijk een rustperiode in ons leven waarvan we genieten. Zoals al eerder vernoemd, zelf ben ik zeer spiritueel, mijn man daarentegen helemaal niet. Ik herken mezelf niet in de stelling super sad en super happy. Ben redelijk stabiel in mijn gevoel. Telkens een moeilijke periode te ervaren vertrouw ik erop dat alles weer goed komt. Natuurlijk zal ons leven nog getekend worden door zware verliezen. Dierbaren die we moeten loslaten en het bijkomende verdriet. Maar bij mezelf geeft het rust te weten dat ze er nog zijn. IK voel duidelijk hun aanwezigheid en door dit besef geeft het me rust en vrede om verder te kunnen met me eigen leven.
Mijn gevoel zegt dat pijn verschillend is van persoon, jou pijn is niet als mijn pijn en visa versa , toch? Ieder mens ervaart pijn op een andere manier?
In een notendop wil ik hiermee aangeven , hadden ook al wel ons verdriet , maar denk dat dit maar een peulenschil is in vergelijk met andere.
Vreugde is niet eeuwig , verdriet is niet eeuwig ?
En toch wil ik groeien en tot mezelf komen , wijsheid vergaren, nieuwe inzichten , mezelf ontplooien , er is vast nog veel meer te ontdekken.
Dankjewel voor jou wijze raad.
Liefs.
Lene