Waarom zou ik om je hulp vragen en daarna er niks mee doen? Klopt bepaalde mensen willen bepaalde dingen gewoon niet horen. Ook al is het de waarheid. Als mensen niet geholpen willen worden kan het best irritant zijn. Daar ben ik heel blij mee dat je dat vind en zo voeld want ik wil niet zo als die mensen zijn. En graag gedaan. Tot nu toe zjn we het met de meeste dingen wel eens...
Dat zou kunnen als je een trauma hebt met een afweermeganisme. Dan neem je dingen niet aan en ga je het tegenspreken enzo. Is per persoon verschillend.
Hmmmphh mijn bed is heilig ik houd hem liever bij me Ik ben nu even wat wakkerder en begrijp het nog steeds niet helemaal... Wil je zo aardig zijn en het nog eens uitleggen misschien op een andere manier?
Natuurlijk.
Om te beginnen is alles gemaakt uit golven. Licht bestaat uit lichtgolven, geluid bestaat uit geluidsgolven, etc. Wij leven in de 3e dimensie. Alles om ons heen is in beweging. Onze moleculen bewegen ook (trillen) Dit zijn ook golven. We noemen dat trillingsfrequentie. Als je naar hogere dimensies gaat, dan trilt het sneller. Het is op dezelfde plek, alleen omdat het sneller trilt kan het op dezelfde plek bestaan zonder dat we dat ervaren en zien.
Een normale golf ziet eruit als een sinus:
Figuur 1In het midden van de golf heb je de nul lijn. Aan de bovenkant zijn de positieve waardes, en aan de onderkant de negatieve waardes. Het is zegmaar een iets dat continu heen en weer gaat en zichzelf in balans houdt.
De breedte van zo'n golf (dus hoever vanuit het midden naar buiten hij gaat) is de intensiteit, de afstand tussen de punten wanneer hij van het midden naar boven gaat, dan naar beneden en vervolgens weer omhoog naar het midden (dus 1 gedeelte van een golf; zie de rode lijn in figuur2, dit is een gedeelte van de golf) is hoe snel de golf trilt.
Als 2 golven door elkaar gaan en dezelfde snelheid trillen, maar ze zijn niet op hetzelfde moment gestart, dan gaan ze dus door elkaar heen:
Figuur 2Hoewel ze dus allebij even snel gaan, veranderd de uiteindelijke waveform dus wel.
Je moet het zien als dat alles in de midden is 0, alles aan de bovenkant is 1 en alles aan de onderkant is -1.
Als je naar Figuur 2 kijkt, en je pakt het meest linker punt in de 2 golven, neem je het gemiddelde van de punten. 0 + 1 zijn de 2 waarden. Het gemiddelde is dus 0+1 = 1 / 2 = 0,5. Dus de uiteindelijke waarde van dat punt in de uiteindelijke golf die je krijgt is 0,5.
Het volgende punt waar ze elkaar kruizen is allebij 0,75. Het gemiddelde van die twee waarden is 0,75+0,75/2 = 0,75.
Als je van het vorige punt naar dit punt alles berekend, krijg je een opwaardse golf die begint op de helft, en ietsjes naar boven gaat. Als je zo alles uitrekent, dan zul je zien dat de golf niet als een sterke (heldere) golf (sinus) eruit ziet, maar meerdere bochten maakt.
Een golf kan er dan als volgt uit gaan zien:
Figuur 3Als 2 golven op hetzelfde moment vanuit de midden naar boven gaan, en ook dezelfde snelheid hebben, dan hebben ze dus allebij op hetzelfde moment, dezelfde waarden. Constant als je de berekening doet zijn ze gelijk. Als je puur de gemiddelde pakt, lijkt het 1 golf. Maar deze golven gaan elkaar versterken. Dit is resoneren.
Dus resoneren is als een golf langzamer of sneller gaat trillen tot het moment dat hij in de buurt komt van een andere golf, en dan afremt of snellergaat tot hij dezelfde snelheid heeft als de andere golf en ook tot hij op hetzelde moment zijn pieken en dalen heeft zodat ze elkaar versterken. Als iets voor een langere tijd resoneert dan is dat echt merkbaar.
Om een goed voorbeeld te geven, als je een toon generator hebt die een geluid produceerd en je kan aan een knop draaien om zo de toonhoogte te veranderen, dan zul je momenten hebben waarbij de huidige toon op de een of andere manier harder en helderder klinkt dan anders. Wanneer dit gebeurd, resoneren deze tonen met je chakra's. Je chakra's lijken daardoor ook harder te trillen want ze versterken elkaar. Een harder trillende chakra heeft dus als gevolg dat hij sterker werkt, en daardoor ervaar je emoties enzo sterker. Althans dat is hoe het lijkt. In het echt werkt de chakra niet beter, maar je merkt wel dat het anders is.
Liefs,
LPChip