Dit is inderdaad een fase in je leven, maar anders dan ze denkt.
Het is heel normaal dat, wanneer je je ogen hebt geopend, en je daadwerkelijk een nieuwe weg inslaat, dat je oude wegen afbrokkelen, en daarmee ook de bruggen die jouw leven met anderen delen kunnen afbrokkelen. Dit is niet erg. Sterker nog, dit is iets wat onvermijdelijk is, en daarom altijd gebeurd. In plaats daarvan bouw je nieuwe bruggen (relaties) met gelijkstemmenden zodat deze nieuwe mensen in je leven je weer kunnen helpen om nog verder te groeien.
Kort bovenste uitgelegd:
Je hebt een draai gemaakt in je leven en weet nu dat je anders bent en bent bezig om in deze richting te groeien. Je vriendin doet dit niet en daarom groeien jullie uit elkaar. De relatie die zich vormt als een brug komt onder spanning te staan en houdt jullie nu nog enigszins bij elkaar. Dit zorgt er ook voor dat je ten opzichte van haar niet kunt groeien tenzij je zo hard je best doet dat uiteindelijk de brug onder de druk kapot gaat. Je groeit dan uit elkaar en jij kan verder groeien. Het is natuurlijk mogelijk dat door de kracht die jij hebt en de sterke brug die er tussen jullie is, dat je vriendin in jouw richting mee begint te groeien. Gezien de reactie die ik hier lees van haar en de gevoelens die ik bij haar voel, kan ik je vertellen dat dit niet zal gebeuren en de brug zal springen.
Zie dit als de kans om nieuwe mensen in je leven te krijgen. Je zal merken dat er meer bruggen zullen verdwijen en daarvoor in de plaats zullen er nieuwe paden langs die van jouw komen waar nieuwe bruggen gebouwd gaan worden. Wanneer dat is gebeud zal je leven een heel stuk mooier zijn.