Ik creëer een verbinding door een energiestraal vanaf mijn 6e oog het universum in te sturen en dan te denken aan de persoon waarvoor dit bedoeld is. Wanneer ik de verbinding gemaakt heb, wordt mijn lichaam een hulpmiddel om energie naar de andere persoon te sturen. Ik voel in mijn lichaam dan waar een ander klachten heeft en kan dan naar die plek energie sturen, in het lichaam zelf. De ander ontvangt dan die energie. Datzelfde kan ik met chakra's doen.
Uiteraard is het zo, dat wanneer ik iemand energie stuur, en deze de holistische reden niet heelt, de ziekte slechts tijdelijk verdwijnt en dan weer terugkomt. Ik doe dan ook bijna nooit een healing voordat ik eerst met de persoon gepraat heb, omdat zelfgenezing op holistische manier vaak nog beter werkt.
Wat ik heb geleerd bij magnetiseren is dat je niet dezelfde energie gebruikt. Je gebruikt dan je eigen aura om die van een ander aan te passen. Ik vermoed daarom dat jij reiki geleerd hebt, en dat daar onterecht de naam magnetiseren bij is gekomen.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je universele energie gebruikt om een ander z'n aura aan te passen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat jij doet als je op afstand magnetiseert.