Nederlands > Spirituele kennis
Generatie op generatie overbrengen van gedragingen
Knapknapperige:
Het is inderdaad zo dat wanneer iemand onder grote druk chagarijniger vaak dan wanneer iemand is weinig druk en die kunnen alles doen wat fluiten. Als mensen weten dat zij niet alleen hoeft te doen wat ze willen of hulp krijgen.
lotuslove:
Naast familie of ouders spelen de 'gedragsregels' in de maatschappij ook heel erg mee.
Van huis uit heb ik geleerd om voldoende rust te nemen, dat 't niet erg is om 's middags te slapen als je uitgeput bent. Ik weet nog dat al m'n klasgenootjes vroeger op viool- of balletles moesten en dat ik niet hoefte van m'n ouders, ik mocht zelf kiezen wat ik leuk vond, ik was ook de enige die op tekenles zat haha...
Het is inderdaad belangrijk om 'negatieve' patronen te doorbreken maar kan me ook wel voorstellen dat 't moeilijk kan zijn om dat inzicht te hebben bij jezelf.
WhiTeAnGeL:
Dwingen is nooit goed.
Als kind moet je wel wat dingetjes leren van je ouders dat heeft iedereen nodig. Naarmate het kind ouder word blijft het kind afhankelijk van andere mensen. Het is een soort mens eigen. Vaak laten mensen hun mening afhangen van anderen, terwijl ze diep in hun zelf ook weten wat goed voor hun is. Maar de kunst is om er naar te luisteren en om het te horen. Het is ook erg moeilijk zeker als je er nooit wat over hoort hoe iets anders kan.
Het is moeilijk ook voor de ouders om een goed evenwicht te creeren voor het kind van wat wel moet en wat niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie