Ik herken wat jij beschrijft.
Ik heb dit namelijk ook.
Als ik 2 of 3 regels tekst van iemand lees, dan krijg ik heel veel informatie over die persoon. Ik maak een "connectie" met hen. Zo ook als dat jij dat doet.
Ik ben zelf clanleader (groepsleider) voor een online gaming community geweest. We hadden daarbij een server (een plek waar je naartoe kon gaan in het spel) en er was op gegeven moment een nieuwe member die bij ons wilde. Hij zei dat hij 17 was (want we hadden een minimum leeftijd van 16). Direct vanaf het begin af aan, wist ik al dat hij 14 of 15 was. Hij was inderdaad 14. Ik zag direct aan hem dat hij niet serieus genoeg was, en met zijn mentaliteit meer problemen veroorzaakten dan dat we plezier konden hebben.
Hetzelfde heb ik ook gehad met een andere recruit (nieuwe member). Deze jongen was eerlijk en zei dat hij 14 was en vroeg om een kans. Ik zag direct een heel goed en lief karakter en wist dat ik met hem weinig problemen zou krijgen. Ik heb hem dan ook toegelaten.
Nu je vraag: Waarom gaat het fout als mensen weten dat je ze leest? De kracht van onze vorm van lezen is dat je iemand's instinctieve reacties leest. Een instinctieve reactie is iets wat natuurlijk gaat. Zodra iemand weet dat je hem leest, veranderd zijn houding en doet hij geen instinctieve dingen meer. Daarom heb je het dan ook fout.
Dit is ook de reden waarom ikzelf geen fotos van mensen wil lezen, maar wel dieren. Dieren doen alles instinctief.
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Heb je meer vragen, stel ze gerust!
Liefs,
LPChip