Ja ik ook.
Ik kan ook op de automatische piloot rijden.
Heb dat vroeger veel op de fiets gehad. Ik fietste naar school, maar dat was allemaal ontzettend saai, dus hup, in m'n eigen droomwereldje. Dan kwam ik bij die drukke gevaarlijke weg uit, en kwam ik weer even bij. Even oversteken, en dan weer hup terug m'n wereldje in.
Dit is gewoon dagdromen, en niet specifiek communiceren met anderen. Hoewel het me niet zou verbasen als je dat wel kan. Ik kan ook op deze manier in meditatie gaan terwijl ik dus wat anders aan het doen ben, zolang ik dat andere maar op een automatische piloot kan doen.
Ik werd vroeger inderdaad ook altijd vooraan neergezet in de klas, was ook super snel afgeleid, had nooit zin om mee te doen, maar moest wel. Ik vond de lesstof eigenlijk nooit echt interessant ook, en had altijd zo iets: waarom moet dit!? Mijn cijfers op de basisschool waren minder goed omdat het me toen echt geen ruk kon schelen. Op de middelbare school ging het wel beter en kon ik me ook beter concentreren. (ik moest me er echt toe zetten). Ik leerde het meest van wat er in de les gezegd werd, zelfs als ik het maar half hoorde. Alsof m'n onderbewustzijn het dan kon leren.
Van gewoon leren (stampen) kon ik eigenlijk vrij weinig m'n grijze massa inkrijgen.
Ik heb nog steeds wel dat ik van die momenten heb dat ik m'n aandacht er niet bij kan houden. Dit compenseer ik door veel afwisseling te zoeken. Af en toe even focus op iets anders. In m'n werk kan ik dat doen door verschillende soorten werk te doen, en als het rustig is, even rustig wat op internet lezen.
Daarnaast helpt een goede nachtrust ook voor m'n concentratie. Ben ik vermoeid, dan heb ik veel meer moeite om m'n aandacht erbij te houden.
Ik ga ook weleens op een vrije dag gewoon doen alsof ik ziek ben, gewoon lekker op bed blijven en tv kijken en soort van uitrusten. Werkt goed