Je hoeft het ook niet te accepteren, maar weet wel dat deze mensen op jouw pad komen om jou er steeds weer mee te confronteren.
Dit zal blijven gebeuren totdat je sterk genoeg bent om er niet meer naar om te kijken. Denk bij jezelf dat wanneer je een leuke jongen ziet terwijl je al een relatie hebt, dat je een negatieve emotie voelt die de naam 'jaloezie' draagt. Want eigenlijk is dit zo. Gelukkig is deze emotie er een die je jezelf kan afleren al kost dit wel veel moeite. Het begint bij het leren dankbaar te zijn met datgeen wat je hebt. Kijk ook kritisch naar wat je echt nodig hebt, en wat je niet echt nodig hebt. Hoewel het gek klinkt, is een relatie niet iets wat je nodig hebt. Je praat wel met elkaar, maar uiteindelijk ben jij toch zelf degene die jou in leven houdt. Benader zo al je situaties.
Stel jezelf een aantal handige vragen:
1. Heb ik het nodig?
2. Kan ik zonder?
3. Als ik het heb, wat kost het me dan? (niet alleen geld, maar ook reacties van anderen/emoties/energie/etc)
4. Wat levert het me op?
Als je het nodig hebt maar je kan wel zonder, vraag je dan af of de afweging kosten/oplevering groot genoeg is om er energie in te steken.
Wanneer je een relatie hebt, en je ontmoet iemand waarbij je bij bovenstaande vragen uitkomt op dat je het eigenlijk wel nodig hebt, ga je dan hetzelfde afvragen bij je huidige partner. Wellicht ben je veranderd en sluiten jullie gewoon niet meer goed op elkaar aan. Indien dat het geval is, wees dan wel zo flink om eerst je huidige relatie te beëindigen.
Liefs,
LPChip