Nederlands > Nieuwetijdsmensen en hun eigenschappen

Hoogsensitiviteits test van Elaine N. Aron

<< < (2/3) > >>

lotuslove:
18 x ja :)

Honesty:
Alhoewel aales ja, bij uit principe niet naar geweld kijken, ik kan er gewoon niet tegen, ook niet tegen quizzen met hoog spanningsgehalte, zoals vroeger bij honeymoonquiz de toren van Piza. Ik wordt dan helemaal opgefokt en naar van binnen. Dus dan zap ik verder of ik ga naar boven als mijn partner het wel wil zien.

ro:
ik vind om heel erg eerlijk te zijn, behoorlijk logisch dat er best veel mensen een ja op dingen hebben.

Meer dan de helft van die vragen, is echt te logisch voor woorden, ik vind het geen goede test om eerlijk te zijn.

Bijvoorbeeld:

1 Diep geraakt kunnen worden door muziek of kunst ( een emotionele nummer kan je diep raken, schilderij ook ja, bij ieder mens)

2 Erge honger kan je humeur verpesten ( wetenschappelijk te verklaren, je lichaam heeft eten nodig helemaal als je geen dag, uren heb gegeten)

3 Ik voel me niet op gemak bij harde geluiden ( ja een dreun in je oor niet echt relax)

4 Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. ( je word zenuwachtig als je drie taken allemaal moet doen, tijdsdruk ja gerriteerd komt dan makkelijk)

5 Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken  in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). ( na zulke dagen is het heel erg fijn om rust te nemen, zie hier sereuis geen hsp of iets dergelijks  in)

6 Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. ( als je toets bezig bent, of even aan typen bent, iedereen die je aankijkt bij een presentatie op werk/school is natuurlijk ook zenuwslopend)


7.Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. (precies zelfde als vraag 4 anders geformuleerd)

8.Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. ( ja relaties die uitgaan, andere school, nieuwe vrienden, ja behoorlijk logisch.

10 Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. ( ja bijna elk kind is verlegen als het jong is)


Ik bedoel het niet verkeerd op deze test en ik kan wel elke vraag onderbouwen maar ik noem je niet hsp als je die 'symptonen' heb, ik heb dan meer gevoel dat je dan heel graag wil hebben en dan snel alles ziet wat herkenbaar is want dat zijn die punten, te herkenbaar voor elk mens.

Tuurlijk elk mens heeft een gevoel( ga ik vanuit ;-)) de 1 is gevoeliger dan de ander, de 1 is steker ontwikkeld dan de ander.

Maar het maakt je helemaal niet met zo een test een HSPer, er zitten veel dubbele vragen in.

Ik begrijp het is maar een test maar mensen die niet goeden bedoelingen hebben, checken zo een test en het is een mooi begin van een niet fijne einde.


WhiTeAnGeL:
Sowieso denk ik niet dat het goed is om voor jezelf een etiket te plakken van ik ben dit en dat. dat geld voor de meeste dingen. :) Je kan je er wel in verdiepen maar met een wijde blik kijken naar de dingen en open staan voor andere dingen :)
Maar dat is mijn visie.

ro:
jou visie mag ik wel :P

Klopt maar ga er wel neutraal in en niet denken of hopen dat je hebt want je kan dan behoorlijk dingen wijsmaken je zelf en dat is niet zuiver voor je zelf niet een je omgeving.

Dat is voor mij zeg maar de boodschap, daarom hou ik niet van die testen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie