Nederlands > Levensvragen

Verliefdheid

<< < (3/4) > >>

Manda:
Lotuslove, ik voel me al geruime tijd niet goed. Hij kan zich niet binden.. Hij geniet van het alleen zijn terwijl ik graag samen met hem wil zijn. Ik ben bezig om achter te komen waarom ik zo aan hem hang. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik voel me sterk tot hem aangetrokken. Wanneer wij samen zijn, voel ik me gelukkig. Helaas is ons moment van samenzijn van korte duur is. Hij kan slechts één dagdeel de tijd met iemand doorbrengen (maakt niet uit met wie). Hij kan de aanwezigheid van anderen niet verdragen. Daar wordt hij moe van. Hij heeft gekozen voor het alleen zijn omdat hij zich daar gelukkig bij voelt. Hij wil niet samenwonen. Hij wil mij nog blijven zien wanneer het hem uitkomt. Hij wil mensen zien wanneer het hem uitkomt. Ik voel me verdrietig (niet eenzaam maar wel verdrietig).

Ik weet dat hij gelukkig is met zichzelf. Normaal gesproken ben ik ook gelukkig totdat ik weer in de relatie ben.. Misschien is het mijn lot dat ik geen geluk heb in de liefde.

Bedankt dat je aan mij hebt gedacht. Dat vind ik heel erg lief van jou.


LPChip:
Ananda, besef je, dat wanneer je jezelf opdringt aan een man, je hem eigenlijk wegduwt. Geef hem de ruimte zodat hij zelf naar jou kan toe komen. Je zal zien dat hij op ten duur meer naar je toe zal komen.

Daarnaast kan het zo zijn dat hij jouw energieen voelt en daar moe van wordt, omdat je je zelf ook vermoeid voelt.

En vergeet niet dat je leeft voor jezelf. Een partner is leuk om ervaringen mee te delen, maar wanneer je afhankelijk wordt van de ander, heb je jezelf voorbij gelopen.

Manda:
Je hebt helemaal gelijk LPChip. Ik heb me aan hem opgedrongen. Ik wil zo graag dat hij van mij houdt terwijl ik mezelf niet eens zo goed ken. Ik miste een aantal dingen en ik heb gedacht dat ik ze in een ander kon vinden. Helaas is dit niet het geval. Verwachting leidt tot teleurstelling en teleurstelling is door mijn eigen verwachting geschept. Ik wil voor mezelf leven. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat allemaal kan doen.

Waar kan ik beginnen bijvoorbeeld?

LPChip:
Houd je van jezelf?

Sterker nog, houd je nog meer van jezelf dan van je partner?

Als het antwoord nee is, dan heb je hier een mooi beginpunt. :)

debbie:
Lieve Manda,

Ik herken mijzelf van vroeger in jouw stukjes.
Ik heb heel veel aan het boek'als hij maar gelukkig is gehad'ik ben toen over dingen gaan nadenken en het heeft mijn ogen geopend.
Blijkbaar heb ik toen iets in mij zelf veranderd want dit soort mannen heb ik niet meer op mijn pad gekregen.
En als ze wel komen...herken en zie ik het maar het heeft geen aantrekkingskracht meer.
IK ben nu niet meer bang gekwetst te worden, ik kom ook wel weer uit dat dal. Ik zie het alleen nog maar als een hobbeltje op mijn weg ;)
Ze zeggen vast niet voor niets: de wereld is voor een ieder afzonderlijk wel eens vergaan maar ze is er nog steeds..... ;)
Zou de liefde niet meteen helemaal opgeven, zou zo zonde zijn!
Zijn ook heel veel fijne mensen.

Liefs Debbie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie