InleidingIk heb nu een aantal keer een droom gehad waarin een grote volle maan te zien was.
Normaal als ik een maan zie, dan hij tussen de 2 en 3 cm groot. Deze was denk ik wel 12 tot 15 cm groot. De kraters waren ook erg goed te zien, bijna 1 cm groot, stuk of 4.
De droomDe droom ging als volgt. Ik was met m'n broer in ons oude huis in zeist. Het was een speciale dag, maar ik had niet het idee dat het oud en nieuw was. Het was wel een feestdag of een evenementendag. Het was rond een uur of 10 's avonds. Dat gevoel had ik tenminste. We gingen naar buiten om wat vuurwerk af te steken. Toen gingen we kijken wat er in het centrum te doen was. We woonden toen in een flat waarbij de straat verhoogd was en de parkeergarage eronder op straat niveau lag. Dit was gelegen in het centrum. We liepen over de straat naar de rand om zo in het centrum te kijken. Het was druk in het centrum. Veel mensen, allemaal kraampjes alsof het markt was. Ik zag toen ook die grote maan en dacht nog: shit, had ik m'n fototoestel maar bij me, dan kon ik een paar foto's maken. Dus in plaats daarvan heb ik met m'n telefoon een foto gemaakt. Het was overigens ook een volle maan. We liepen wat over straat en ik sprak m'n moeder nog via de telefoon. Ze was onderweg naar ons, en hun hadden ook die grote maan gezien. Ze was onderweg en probeerde voor het vuurwerk bij ons te zijn. Even later werdt er veel vuurwerk afgestoken, en wij zaten erna te kijken.
Toen werd ik wakker.
edit: ik heb even opgezocht over dromen over een maan:
http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Maan maar weet nog niet goed wat ik hiermee aan moet.
Als iemand nog een aanvulling weet, dan hoor ik die graag.