Nederlands > Levensvragen

Ben jij spirtueel of paranormaal of zou je graag willen.

<< < (6/8) > >>

WhiTeAnGeL:
Bij mensen bij wie deze ervaringen vaker voorkomen, kan dit vragen oproepen en problemen veroorzaken. enerzijds door onbekendheid met de ervaringen en anderzijds omdat men er vaak met niemand in de omgeving over kan (of durft) te praten. De omgeving doet dit soort ervaringen vaak af als fantasie

Dat is ook zo wouw, als jezelf zulke ervaringen hebt en het niet kan worden begrepen door je omgeving ga je twijfelen aan jezelf. Dat vind ik erg jammer want zo kan je jezelf gek maken.

anna:
Is het ook zo dat als je wordt aangetrokken tot het paranormale doordat je bepaalde ervaringen die je al hebt gehad?

Ik vind het heel moeilijk.. Net als wat Anne zegt: je hebt ervaringen en die snap jezelf niet helemaal.
Als er dan een verklaring bij het paranomale gevonden zou worden heb je ineens een "etiket" waarmee je jezelf gerust kan stellen..
Maar aan de andere kant heb je dan een gevoel dat je niet echt weet wat je er verder mee moet.  ???

Ikzelf heb wel een paar dingen meegemaakt en weet dat er meer is. Ik twijfel nog wel eens aan m'n eigen gaves en deed dingen vaak af als verbeelding.  Daarom is zo'n forum heel mooi, dat je in een vertrouwde omgeving raad kan vragen en gewoon kan lezen over bepaalde onderwerpen.  Want ik denk wel dat je gaves (net als een plantje) water moet geven om het te doen laten groeien.

Als mensen daarom denken dat ze paranormale gaves hebben of die willen ontwikkelen maar niet weten hoe, zou ik gewoon een open mind bij deze mensen houden  :)




ro:

--- Citaat van: anna op februari 04, 2009, 01:14:18 pm ---Is het ook zo dat als je wordt aangetrokken tot het paranormale doordat je bepaalde ervaringen die je al hebt gehad?

Ik vind het heel moeilijk.. Net als wat Anne zegt: je hebt ervaringen en die snap jezelf niet helemaal.
Als er dan een verklaring bij het paranomale gevonden zou worden heb je ineens een "etiket" waarmee je jezelf gerust kan stellen..
Maar aan de andere kant heb je dan een gevoel dat je niet echt weet wat je er verder mee moet.  ???

Ikzelf heb wel een paar dingen meegemaakt en weet dat er meer is. Ik twijfel nog wel eens aan m'n eigen gaves en deed dingen vaak af als verbeelding.  Daarom is zo'n forum heel mooi, dat je in een vertrouwde omgeving raad kan vragen en gewoon kan lezen over bepaalde onderwerpen.  Want ik denk wel dat je gaves (net als een plantje) water moet geven om het te doen laten groeien.

Als mensen daarom denken dat ze paranormale gaves hebben of die willen ontwikkelen maar niet weten hoe, zou ik gewoon een open mind bij deze mensen houden  :)






--- Einde van citaat ---

Ik begrijp allemaal wel maar er is nog wel ene groot verschil van iets , echt gave hebben en een gave graag zou willen.

Je hebt eenmaal dta je met geesten kan comunniceren of niet.
Dat is denk ik eenmaal zo voor je bepaald en als je nu gewoon wat gevoelig bent voor dingen kan ook en dat is ook heel erg mooi maar dat maakt je niet paranormaal...
Net als thelapatisch zijn...

lotuslove:
Ik weet niet sayang, hoe zit 't met mensen die bijv. op hun 20e opeens geesten kunnen zien, horen of voelen?
Dat betekent dat ze zich voor hun 20e niet bewust zijn van hun 'kunnen', maar kan heel goed zijn dat ze wel 't gevoel al hadden dat ze die gave hebben maar gewoon niet weten hoe/wat ze ermee aanmoeten?
Hoe zie jij dat dan?

Er zal uiteraard een groot verschil zijn tussen mensen die vanaf de geboorte paranormaal begaafd zijn en mensen die 't ontwikkelen. Ik ben echt van mening dat je ernaartoe kan groeien, en ja ik geloof daarnaast ook dat sommige mensen gewoon met die gave zijn geboren omdat ze een bepaalde levenstaak hebben.

Op persoonlijk vlak, denk ik dat ik wel dingen kan aanvoelen maar vaak niet bewust van ben. Of dat een gave is weet ik niet, maar ik wil me er wel bewust van worden omdat het simpelweg leerzaam is. Volgens mij valt dat dan onder 'spiritueel' :D

lotuslove:
Ik zat paar weken terug een boek te lezen over het fenomeen 'channelen'
Is weer een ander onderwerp maar het legt uit wat channelen in feite is en dat iedereen wel 's momenten van channelen (heldere momenten) heeft. Ik moest aan een tekst denken die ik in dit boek tegenkwam:

"Je 6e chakra, het paranormale centrum, heeft te maken met helderziendheid, precognitie, telepathie, zien op afstand (het vermogen dingen te zien die op grote afstand van je plaatsvinden) en vergelijkbare vermogens. Terwijl je channelt, kun je het ontwaken van je paranormale vermogens ervaren, maar we moedigen je aan je vooral te richten op het openen van je kruincentrum, je spirituele centrum. Telepathie, helderziendheid en intuitie zijn vaardigheden die zich kunnen ontwikkelen terwijl je channelt, maar dat kan ook gebeuren zonder te leren channelen."

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie