Hoi Nymphea,
Voordat ik je gidsen een mogelijkheid geef om je vraag te beantwoorden is het belangrijk om te beseffen wat een verslaving is.
Een verslaving is namelijk dusdanig ernstig, ook al zou hij je op nummer 1 willen zetten, een verslaving doet dusdanig veel met iemand, dat kun je niet zo maar even op zij zetten. Dat is dan ook gelijk de reden van een verslaving. Het is een psychische aandoening die je een enorm naar gevoel geeft als je de verslaving niet voedt.
Om je een beetje een idee te geven wat hij doormaakt: Stel jezelf voor, je bent ongesteld en je voelt je niet lekker. Doe dat gevoel keer 10 en dan heb je de eerste symptonen bij afkick verschijnselen. Hoe langer je wacht hoe erger dit gevoel wordt, tot wel 100 keer dat gevoel.
Zodra je toegeeft aan de verslaving is het gevoel direct weg. Dit maakt het enorm moeilijk om over een verslaving heen te komen, met name als dit al een tijdje aan de gang is.
Door hem op te dringen dat jij op nummer 1 wil staan breng je hem in een heel moeilijke positie, want voor iemand die verslaafd is, is dit bijna hetzelfde als tegen een tennis speler zeggen: Ik blijf alleen bij je, als je je dominante hand eraf hakt.
Natuurlijk mag je van hem vragen dat hij aan z'n verslaving werkt, maar wanneer je hem twee onmogelijke keuzes geeft, dan kan hij zo maar voor de verkeerde keuze gaan.
Ik laat nu je gidsen het overnemen. Die sturen weer info door van zijn gidsen.
Hij wil wel veranderen, want hij houd van je, maar het is heel moeilijk en zal veel tijd nodig hebben. Het hangt een beetje van jou af of je hem wegduwd of dat je hem het proces op een natuurlijke manier laat belopen.
Hij wil echt wel, maar het is gewoon heel moeilijk. Steun hem waar je kan en praat er met hem over uit begrip en niet uit onbegrip. Hij zal zich gesteund voelen en dit zal hem kracht geven.
Liefs,
LPChip