Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mijn zoon verbreekt het contact met mij  (gelezen 1363 keer)

Nymphea

• Lid
    • Bekijk profiel
Mijn zoon verbreekt het contact met mij
« Gepost op: december 18, 2024, 01:52:04 am »

Gisteravond belde mijn zoon (22) mij na een radiostilte van 9 maanden om te vertellen dat hij nog steeds enorm veel woede voelt naar mij omdat hij vindt dat ik geen goede moeder ben geweest en er niet genoeg voor hem was onder andere. Zijn vader en ik zijn drie jaar geleden gescheiden en ook daarvan heeft hij veel verdriet, hetgeen ik volkomen kan begrijpen. Hij heeft nu therapie en zegt dat hij alleen verder kan zonder mij in zijn leven.  Er kwamen talloze harde verwijten mijn kant op, wat in april ook al is gebeurd en toen vroeg hij om ruimte. Die ruimte is nu veranderd door hem in nooit meer contact. Ik kan niet beschrijven hoeveel pijn dit doet. Ik hou van hem en dat zal altijd zo blijven. Maar wat voel ik mij geamputeerd! Ik ben vol ongeloof dat ik hem niet meer in mijn leven zal hebben! De eerstvolgende keer dat ik hem zal zien (en waarbij ik geen toenadeting mag zoeken zegt hij), zal op de uitvaart van mijn ernstig zieke moeder zijn. Dat is op zich al heftig maar mijn zoon daar te zien is voor mij haast niet te doen. Ik wil graag vragen of er iemand (LPChip?) contact kan maken met zijn en/of mijn gidsen en mij laten weten wat zij over deze situatie willen zeggen. Wat is hiervande bedoeling bijvoorbeeld? En zal het ooit nog goed komen of moet ik hem volledig loslaten?

LPChip

• Beheerder
  • Lid
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Mijn zoon verbreekt het contact met mij
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2024, 01:09:21 pm »

Hoi Nymphea,

Je gidsen hebben contact gehad met zijn gidsen en ik krijg door dat dit zeer waarschijnlijk niet meer goed zal komen.

Er is iets bij hem veranderd waardoor er een knop is omgegaan.

Hoe vervelend het is, dit is een situatie waarin je helemaal niets kan veranderen.

Er is een verbinding bij hem weg die mogelijk heel langzaam kan herstellen, maar dan praat je over 10 tallen jaren.

Het enige wat je nu kan doen is hem negeren, en hopen dat hij ooit nog contact zoekt met je.

Maar mijn advies is, hem volledig loslaten.

Liefs,
LPChip
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nymphea

• Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 25, 2024, 11:19:42 pm »

Een laat bedankje voor je reactie. Niet wat ik graag wilde horen maar wel wat hij zelf ook al aangaf en wat ik voel. Ik heb er geen woorden voor hoe erg ik het vind. Ondertussen wetende dat hij als ziel mij als zijn moeder heeft gekozen. En dat zijn pad is. Hij heeft een moeder met sterke schouders die hem in liefde (alleen maar liefde, ik ben niet boos en ook nooit geweest op hem) kan loslaten. Ik hoop met mijn hele hart dat hij gelukkig zal worden en uit deze moeilijke tijd zal komen.

Zou je ook eens willen kijken en iets kunnen zeggen over de relatie met mijn vriend? Ik voel allerlei dingen waaronder fikse ergernis over zijn gedrag en egocentrisme, en ik merk dat ik hem mijn vertrouwen niet kan geven. Zou je eens de gidsen hiervoor willen raadplegen?
Dank en ik wens je fijne kerstdagen🌟

LPChip

• Beheerder
  • Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2024, 02:51:00 pm »

Je gidsen vinden het moeilijk om mij informatie te geven die ik weer door kan geven, omdat je geen concrete vraag stelt.

Je gidsen antwoorden daarom met een algemene zin: Elke relatie heeft z'n ups en downs.
Ik snap echter je vraag en dit antwoord is dan ook niet echt een antwoord. Dus als je iets meer wil weten specifiek over een aspect van je relatie, laat maar weten.

Liefs,
LPChip

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Nymphea

• Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2024, 09:17:43 pm »

Ah ja, ik begrijp het. Ik heb wel een concrete vraag: mijn partner heeft diverse verslavingen die een belemmering vormen voor onze relatie en onze om ooit samen te wonen. Ik durf er gewoon niet aan omdat het teveel negatieve invloed heeft. Hij is wel in therapie voor zijn problemen maar heeft zeer geregeld een terugval. Ik heb mijn eigen woning wat vaak erg fijn is omdat ik dan afstand kan nemen. Maar afstand is nu juist NIET wat ik in een relatie wil. Ik heb gezegd tegen hem dat ik op nummer 1 wil staan en daar staat zijn verslaving nu. Mijn vraag is: gaat het hem lukken (en wil hij het zelf?) om te stoppen met zijn verslavingen en zo ruimte te maken voor mij? Of zal het verdergaan zoals het de afgelopen 5,5 jaar is gegaan? Kortom; zit er toekomst in deze relatie?
Dank alvast voor je hulp!

LPChip

• Beheerder
  • Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2024, 10:26:25 pm »

Hoi Nymphea,

Voordat ik je gidsen een mogelijkheid geef om je vraag te beantwoorden is het belangrijk om te beseffen wat een verslaving is.

Een verslaving is namelijk dusdanig ernstig, ook al zou hij je op nummer 1 willen zetten, een verslaving doet dusdanig veel met iemand, dat kun je niet zo maar even op zij zetten. Dat is dan ook gelijk de reden van een verslaving. Het is een psychische aandoening die je een enorm naar gevoel geeft als je de verslaving niet voedt.

Om je een beetje een idee te geven wat hij doormaakt: Stel jezelf voor, je bent ongesteld en je voelt je niet lekker. Doe dat gevoel keer 10 en dan heb je de eerste symptonen bij afkick verschijnselen. Hoe langer je wacht hoe erger dit gevoel wordt, tot wel 100 keer dat gevoel.

Zodra je toegeeft aan de verslaving is het gevoel direct weg. Dit maakt het enorm moeilijk om over een verslaving heen te komen, met name als dit al een tijdje aan de gang is.

Door hem op te dringen dat jij op nummer 1 wil staan breng je hem in een heel moeilijke positie, want voor iemand die verslaafd is, is dit bijna hetzelfde als tegen een tennis speler zeggen: Ik blijf alleen bij je, als je je dominante hand eraf hakt.

Natuurlijk mag je van hem vragen dat hij aan z'n verslaving werkt, maar wanneer je hem twee onmogelijke keuzes geeft, dan kan hij zo maar voor de verkeerde keuze gaan.

Ik laat nu je gidsen het overnemen. Die sturen weer info door van zijn gidsen.

Hij wil wel veranderen, want hij houd van je, maar het is heel moeilijk en zal veel tijd nodig hebben. Het hangt een beetje van jou af of je hem wegduwd of dat je hem het proces op een natuurlijke manier laat belopen.

Hij wil echt wel, maar het is gewoon heel moeilijk. Steun hem waar je kan en praat er met hem over uit begrip en niet uit onbegrip. Hij zal zich gesteund voelen en dit zal hem kracht geven.

Liefs,
LPChip

Nymphea

• Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2024, 10:50:30 pm »

Dank je voor deze reading. Ik merk dst het nogal wat weerstand in mij oproept om te lezen dat ik geduld met hem moet hebben en hem moet steunen waar ik kan omdat hij er ook nooit voor mij is als ik steun nodig heb. Er zijn veel moeilijke en pijnlijke dingen voorgevallen tussen ons door zijn verslavingen en natuurlijk begrijp ik dat niemand hier op het forum die context kent omdat ik daar niets over gezegd heb. Maar neem van mij aan dat ik al die jaren dat we samen zijn aktijd (veel te) lief was en hem op alle mogelijke manieren heb proberen te steunen. Andersom had en heeft hij zijn woede uitbarstingen en gedrag niet onder controle en is hij vaak als een klein kind. Ik weet wel waar dat vandaan komt maar ik ben zijn partner, niet zijn moeder of juf. Ik begin op een punt te geraken dat ik er geen heil meer in zie om nog in relatie te zijn omdat ik me daarin vaak nog ellendiger voel dan wanneer ik alleen ben. Ik zou zo graag een man hebben met wie het fijn en liefdevol is en die mij wel waardeert.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.105 seconden met 22 queries.