Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: wel/niet  (gelezen 139 keer)

Angel23

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
wel/niet
« Gepost op: september 23, 2024, 09:14:40 pm »

Dag Chip,
Ik wilde vragen of je voor mij een kaart wil leggen? (of aan mijn gidsen vragen)


Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar ik probeer het:
Ik zit al jaren in een vaste relatie. Vooral omdat het veilig en voorspellend voelt, maar nooit die romantische klik gehad.
Er is iemand in mijn leven waar ik die wel mee heb. Diegene gaat, al sinds mijn jeugd, als een rode draad door mijn leven. En ik ' voel' dat
dit ook voor hem geldt maar beide vinden we het eng om ons veilig leventje los te laten. Er zijn momenten dat ik denk ' ik ga er voor!'  maar
dan ben ik bang dat hij er niet voor gaat.

De vraag is: ' blijf zitten waar je zit'  want veilig en gezapig en niet kiezen voor ' het groene gras'. Of volg ik toch mijn hart?

Alvast een dankjewel dat je dit voor mij wil doen

Liefs :-*
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.272
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: wel/niet
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2024, 08:38:58 am »

Mijn eigen eerste reactie is altijd dezelfde: volg je hart.

Maar daarna ga ik mijn gidsen raadplegen bij twijfel. Jouw gidsen zijn het echter eens met deze stelling en geven meer informatie.

Het veilige leventje hebben jullie beiden gecreëerd om groot en sterk genoeg te groeien zodat je elkaar aandurft. Dit is iets wat voor jullie beiden lastig is en een langzaam proces omvat.

Je moet eerst aan elkaar wennen dan langzaam naar elkaar toe groeien en dan een keer de stap tot contact zetten. Op dat laatste punt zitten jullie nu.

Dat wil niet zeggen dat je ineens een relatie krijgt, maar de volgende stap is dat één van jullie naar de ander kenbaar maakt dat die gevoelens er zijn.

En dat betekend dus, die eerste stap zetten. Zeg hem bijvoorbeeld dat je hem leuk vind. Laat hem vervolgens wennen aan het idee dat jij dat gezegd hebt zodat hij daarna de kans krijgt om dit terug naar jou te doen.

Het kan zijn dat hij het direct doet, maar het kan ook zijn dat dat niet gebeurd. Push hem in het begin niet te hard zodat het vanuit hem kan komen. Als hij er dan ook klaar voor is en jou verteld dat hij je ook leuk vindt, dan gaat de rest vanzelf.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Angel23

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: wel/niet
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2024, 09:36:17 am »

dankjewel voor je antwoord en de legging  :-*, heel blij mee. Dit is dus exact zoals ik het zelf ook zie/voel. Bizar gewoon weer hoe jij de spijker op zn kop slaat.
Al jaren (25 jaar) draaien we in cirkeltjes om elkaar heen, mede omdat we niet naar elkaar echt durven uit te spreken wat we voor elkaar voelen. Af en toe doet 1 van ons dit, om daarna toch weer te kiezen voor veilig en onze mond er over te houden.

Dat naar elkaar toe groeien vind ik ook geen probleem, dat geldt voor mij ook dat dit langzaam mag gaan. Ik merk vanuit mijzelf dat ik te voorzichtig ben met gevoelens kenbaar maken. Bang om hem af te schrikken. (en ik denk andersom net zo. omdat wat ik al eerder zei, we soms dat wel naar elkaar doen. om daarna weer te doen alsof er niets gezegd is)

Ik zal dus toch mijn stoere jas moeten aantrekken  ;D en zelf die 1e stap zetten. Doodeng, maar ik ga het doen.

Frappante gebeurtenis vanmorgen. Ik had een afspraak in een schoonheidssalon waar ik voor het eerst kwam. Terwijl ik stond te wachten keek ik uit het raam en er stond een gebouw aan de overkant van het water en groot daarboven stond ' De liefde'.

Nogmaals, dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee  :)

Liefs

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.272
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: wel/niet
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2024, 10:32:28 am »

Het is niet heel raar, gezien ik de informatie van je gidsen krijg.

Dit was overigens geen kaartlegging maar directe communicatie. :) Was in dit geval veel makkelijker.

Succes, en als het balletje is gaan rollen ga je jezelf voor je kop slaan dat je dit niet veel eerder gedaan hebt. ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Angel23

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: wel/niet
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2024, 09:07:27 pm »

Nou raar is misschien ook niet het goede woord. Maar het is gewoon heel apart om exact hetzelfde te lezen zoals ik het in mijn
hoofd heb. En iemand die het van een afstandje zou bekijken zou zeggen ' jij denkt dat het gras aan de overkant groener is'.

Ik had het inderdaad al min of meer gelezen dat het geen kaartlegging was maar via de gidsen  :)

Dankjewel, ook voor het succes wensen. Ik vind het enorm eng maar wat heb ik te verliezen, eigenlijk niets. Behalve een blauwtje lopen  :D

Ik laat nog wel een update weten... ;)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.096 seconden met 22 queries.