Ik wil je wel iets doorgeven, maar dit komt van mijzelf af.
Ik ben zelf chakra meester en daarmee gebruik ik dezelfde energie als jou met Reiki. Als ik mensen behandel, dan doe ik dat dan ook vaker via Reiki dan dat wat ik met mijn chakra opleiding geleerd heb.
Of beter gezegd, ik neem de positie aan en soms doe ik wel chakra healing, maar geregeld laat ik mijn gidsen het overnemen en dan veranderd het in een Reiki behandeling.
Ik heb dus veel ervaring op dat gebied.
Een van de dingen die ik geleerd heb, is hoe je iemand vraagt of ze een behandeling willen.
Ik doe dit alleen als ik het gevoel heb dat de ander er niet negatief tegen over staat. De ander hoeft er niet voor open te staan, als ze maar niet direct blokkeren, want dan werkt het gewoon niet.
Ik benadruk eerst dat het me opgevallen is dat ze ergens last van hebben, of ze hebben dat tegen mij gezegd, en ik heb daarna besloten dat ik ze wil helpen.
Dan zeg ik dat ik de gave heb om mensen te helen. Ik geef aan dat ik geleerd heb om met de energie die om ons heen is te werken, en dat ik die energie kan laten stromen waar dat nodig is.
Ik benadruk ook dat dit niet bij iedereen werkt, maar dat ik het altijd kan proberen.
Als laatste geef ik aan dat ik hun toestemming nodig heb. Iemand die er meer voor open staat, waarbij ik het woord gidsen kan laten vallen zonder een blokkade op te werpen, geef ik dan aan, dat mijn gidsen de behandeling doen, maar alleen als hun gidsen dit goed vinden, en dat ze daarom toestemming moeten geven.
Als ik merk dat ze het onprettig vinden, dan stel ik ze gerust door te zeggen, dat ik direct stop als ze dat van me vragen.
Meestal als ik zeg: ik kan het altijd proberen, voor het zelfde geld werkt het.
En als ze vragen wat ik ervoor wil hebben, zeg ik altijd: Niets. Ik doe het met liefde. Door dit uit te spreken stuur ik al een beetje liefde die kant op, en het enige wat mensen nu nog blokkeert, zijn mensen die al eerdere ervaringen gehad hebben maar die negatief waren, en nu gewoon bang voor een herhaling zijn. In zo'n geval, laat ik het bij hun en behandel ik ze niet. Dan geef ik gewoon aan: okee, ik snap het. Mocht je van gedachten veranderen, mag je het altijd vragen.
Liefs,
LPChip