Nederlands > Levensvragen
Waarom zo ongevoelig?
LPChip:
Offtopic: Anne, het is wel grappig om je reactie te lezen, en daarna je onderschrift. :D
anna:
Veel wat jullie zeggen over rationaliteit versus gevoeligheid komt me zoo bekend voor!
Niet zoi zeer met de kerk, maar meer met academici. :-X
Ik studeer international business aan de universiteit en kom eigenlijk dagelijks in contact met mensen die hun rationale zijde heel erg ontwikkeled hebben. Alles wat met het spirituele te maken heeft wordt wat lacherlig over gedaan..bijna alsof ze zich te goed voelen.
wat op zich wel ironisch is, omdat het in mijn mening juist alles is waar het leven om draait ;)
maar enfin, vooral bij bedrijfskunde is er een hele competitie sfeer, mensen dragen een masker en gevoeligheid wordt
keihard afgeleerd, door persterijen en onderdrukking. Je gaat mee met de flow, of je gaat er onderdoor.
Ik weigerde mee te doen dit manipulerende, macho-achtige gedrag en stond dus eigenlijk altijd wat alleen op de uni zelf.
Daaromheen gelukkig wel goede vrienden. Maar heb wel heel goed de andere kant ervaren.. wat ook wel voor zware situaties heeft gezorgd.
Een troost mensen :) Je leert jezelf wel kennen en de waarden waar de voor staat :D
Enfin, je kan dus wel zeggen dat er echt een grote kloof zit tussen mensen die op het rationele bouwen en tussen mensen die gevoelig zijn.
Lieve Liefs,
Anna
lotuslove:
Vind ik ook Anna :)
Je leert jezelf kennen, op zich zijn dit allemaal situaties waar je lering uit kan trekken.
Zo kijk ik er dan tegenaan, ik vind 't alleen onwijs zonde voor hun omdat ik 't gevoel heb dat ze veel missen.
ro:
hey lieve lotus,
Ik begrijp wel dat je zo voelt.
Met alle respect wat ik nu ga zeggen, maar ik denk altijd bij 'deze' mensen: Ontwetendheid.
Ik heb zelf ook in een klein dorpje gewoond, wat behoorlijk christelijk was.
Als je op een bepaalde manier bent opgevoed, ben je voor grote deels al behoorlijk gevormd, het is generatie op generatie.
Moeilijk hoor
Liefs
lotuslove:
Hoi lieve Ro :)
Ja dat klopt inderdaad, ik vind 't zo jammer dat ze zelf niet zien hoe ze zich beperken maar goed het is een erg moeilijk onderwerp. Vooral als 't om je familie gaat :D maar het komt wel goed ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie