Ik zit echt met een groot probleem nu. Precies wat ik aan heb voelen komen is gebeurd: cliënt heeft gevoelens voor mij gekregen. De aanstichter hiervan is zijn hondje (samen met mij, maar het was fijn om te ervaren en voel me hier niet schuldig over
), maar ik heb het met deze situatie wel moeilijk mee in ieder geval.
Hij wil namelijk meer met mij dan ik, een knuffel is oke, maar meer absoluut niet. Ik mag hem graag, voel me daar welkom en het is gezellig, maar dit is het dan ook vanuit mijn kant. Er triggert zo veel oude pijn die er nog zit dat ik niet eens aan een eventuele nieuwe relatie wil denken.
Ik heb hem geprobeerd duidelijk te maken dat ik professioneel moet / wil blijven in verband met mijn werk, maar ik twijfel of dit doordringt. Zijn hondje is al wel bezig met minder liefde te verspreiden merkte ik de afgelopen keer, dat is fijn van haar.
Ik wil mijn baan niet verliezen, heb vorige week een klacht ingediend over een andere cliënt (totaal andere situatie) en is goed op gereageerd, serieus genomen. Mijn nieuwe manager is een aardige vrouw en ze zei deze week onder andere nog zoiets als er nog eens iets was dat ik altijd aan kan kloppen.
Wat is het beste om te doen, wel of niet mijn manager inlichten? En als ik besluit om dit zelf op te lossen door echt heel duidelijk te zijn en blijven en grenzen aangeven (dat het professioneel blijft en mijn werk niet in gevaar komt) gaat hij dat accepteren en zich erbij neerleggen? Ik wil werk en prive gescheiden houden, dat heeft zijn vorige hulp ook al bij hem aangegeven, hij stuurde haar ook berichten. Ik wil hoe dan ook dat dit stopt, deze hele situatie.
Wat lastig is, is dat deze cliënt in een positieve flow zit en ik denk dat hij nog meer positiviteit gaat ervaren als hij meer onder de mensen komt. Thuis ondersteuning (komt er iemand thuis om leuke dingen met de cliënt te doen) of een vereniging in de buurt (waar hij mensen ontmoet met dezelfde interesses). Ik zou hem dat echt nog gunnen en dat hij daarmee geholpen gaat worden indien nodig als hij hier voor open staat.
Zal ik dit zelf met hem bespreken of via mijn manager laten regelen?
LPChip, ik hoop dat je me wil en kunt helpen!