InleidingDit bericht is een aanvulling op het vorige bericht. Ik wilde het vorige bericht niet te lang maken, en dat is niet echt gelukt. Het is een hele boel informatie geworden, maar wel allemaal noodzakelijk. Toch heb ik het gevoel dat het belangrijkste van het bericht er niet in zit.
Dit bericht gaat alleen over de spirituele wetenschap.
4e dimensie, wat is het?De 4e dimensie is een tegenhangende dimensie van de 3e dimensie. De trillingen zijn hoger, maar liggen dicht genoeg bij elkaar dat er een verbinding mogelijk is. Zo kunnen wij met onze ziel in de 4e dimensie leven, terwijl we tegelijkertijd met ons fysieke lichaam in de 3e dimensie leven.
Maar wat is de 4e dimensie eigenlijk? Wat zijn z'n kenmerken? De 4e dimensie is de dimensie van de creatie en manifestatie. Sommige mensen denken dat tijd niet bestaat in de 4e dimensie, maar dat is onjuist. Tijd bestaat nog steeds even goed als het bestaat in de 3e dimensie, maar omdat je in de 4e dimensie kan creëren en manifesteren, lijkt het soms alsof tijd niet bestaat.
Wanneer wij gaan slapen, komt onze ziel los van het lichaam en kan zo vrij zijn in de 4e dimensie. Wij blijven met een zilver koord vast zitten aan ons lichaam en geloof het of niet, we gaan niet heel ver van ons lichaam weg. In je droom kan je creëren wat je wil en dat doe je door elke omgeving waar je maar wil zijn om je heen te creëren. Wij kunnen dan ook niet teleporteren in de 4e dimensie, wij creëren gewoon datgene waar we willen zijn om ons heen.
Weleens in je droom willen rennen maar het niet kunnen? Sterker nog, probeer je nu eens voor te stellen dat je de voordeur uitloopt en dat je naar een vriend of vriendin toe gaat lopen. Probeer je de hele wandeling voor te stellen hoe je elke stap loopt en waar je bent. Lukt niet hè!
Wanneer iemand komt te overlijden maar hij zijn dood niet kan accepteren, dan creëert hij zijn eigen wereld waar hij zijn oude leven voort blijft leven alsof er niets aan de hand is. Hij herleeft die laatste dag elke dag opnieuw, tot hij accepteert dat hij dood is. Vanuit de 3e dimensie kan dit ervaren worden doordat er elke dag op hetzelfde tijdstip gestommel te horen is, terwijl er niets is.
Tijd blijft op dezelfde manier werken als in de 3e dimensie. Je creëert een wereld en beweegt voorwaarts in tijd door deze wereld. We kunnen creëren dat het moment in tijd op pauze lijkt te staan, en spoelen zou ook kunnen, maar dit zijn creaties, niet het bewegen buiten de tijdsgrens. Dit zou ook niet kunnen want je ziel blijft verbonden met je aardse lichaam en de enige manier hoe deze constructie kan blijven werken, is door tijd gelijk te houden in de 3e en 4e dimensie.
Tijd kan langzamer en sneller lijken te gaan maar dat heeft dan alles te maken met hoe wij de tijd ervaren en hoe wij eromheen onze realiteit creëren.
5e dimensie, wat is het?De 5e dimensie heeft een veel hogere trillingsfrequentie en heeft geen overlapping met de 3e of 4e dimensie. Begrijp me overigens niet verkeerd, de 5e dimensie bestaat wel op dezelfde plek als de 3e en 4e dimensie, alleen de golven raken elkaar niet. Daarom kun je de 5e dimensie niet waarnemen. Andersom kunnen zij ons wel waarnemen.
Je kan dit vergelijken met een koe en een mens. Wij mensen zien Rood, groen en blauw als licht. Koeien zien echter alleen groen en blauw. Ze zien geen rood, geen geel, geen oranje en ook geen bruin. Althans ze zien wel de objecten, maar het heeft een andere kleur voor hun.
In de 5e dimensie bestaat echter geen tijd, en wanneer een ziel genoeg geleerd heeft kan deze zijn trilling verlagen om zo op elk willekeurig moment in de 4e dimensie te komen. Op deze manier kunnen wij via onze gidsen communiceren met overledenen.
De 5e dimensie bestaat voor de ontwikkeling van je ego, je ziel. Het daalt af naar de 3e en 4e dimensie om zo individuele lessen te leren en wanneer je terug komt in de 5e dimensie voeg je je lessen samen tot een nieuwe jij.
Ascentie padNu je snapt wat de 4e en 5e dimensie precies inhoudt, is natuurlijk de laatste vraag nog, hoe zit dat dan met de ascentie en het verhogen van de trillingen?
We verhogen onze trillingen zodat we multi-dimensionale wezens kunnen worden die zowel in de 3e als 5e dimensie tegelijk kunnen zijn.
Tijdens de ascentie en het verhogen van onze trillingen zullen we meer in staat zijn om de 4e dimensie waar te nemen, en nog belangrijker, zijn eigenschappen te hanteren. In het begin gaat dit via manifestatie. Je wil iets en het komt uit. Het gaat steeds sneller en makkelijker, tot je op gegeven moment snapt hoe je de werkelijkheid om je heen creëert. Als je trilling zo hoog is dat je naar de 5e dimensie kan, stopt tijd echt met bestaan. Vanaf dat moment creëer je de 3e dimensie zoals jij wil dat deze is en integreer je je ervaringen direct in de 5e dimensie.
Tot slotDat was het. Weer een lange post. Sorry.
Maar ik denk wel dat ik nu alles heb verteld wat ik wil vertellen. Anders ga ik wel een boek schrijven ofzo.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Bij vragen, stel ze gerust.