Hallo Coralie,
Jaren geleden was ik bij een prachtige lezing over deze tijd. De spreker zei toen dat in deze tijd veel mensen elkaar zouden gaan loslaten. Ik was toen getrouwd, maar begreep het heel goed. Omdat bij mijn ouderlijk gezin scheiden not done was, hielpen deze woorden mij om te leren loslaten. Het leven draait volgens mij om leren, vallen en opstaan en groeien. Belangrijk daarbij is vooral voor jezelf te kiezen: wat heb jij nodig om verder te gaan.
Ook ik zat toen met een man en kinderen. Ik vond het vreselijk om het de kinderen te vertellen. Inmiddels, zoveel jaren verder, weet ik dat het voor mij nodig was om verder te kunnen. Iemand loslaten kan ook liefde zijn; als je elkaar vasthoudt, terwijl het niet meer gaat, kan zoveel ellende opleveren. Ik heb ook geleerd dat als ik doe wat goed voor mij is, dat het ook goed is voor de mensen om mij heen. De kosmos zit zo prachtig in elkaar, alles hangt met alles samen. Mijn keuzes hebben ook weer een levensles voor de anderen, waar zij op hun eigen manier op kunnen reageren.
Wil niet zeggen dat het verdrietig kan zijn en soms moeilijk. Goede communicatie hierbij is zo belangrijk, dat kan zeker helpen.
Nu, vele jaren verder, ben ik veel meer in balans dan ik toen was en verder gegroeid dan ik anders zou zijn geweest.
Ik wens jou veel sterkte, liefde en wijsheid toe.
Wat betreft jouw vraag over de woonsituatie, kijk wat er op je pad komt en goed voelt.
Persoonlijk zou ik kiezen om alleen te wonen, dan kan je je echt op jezelf focussen.