Zoals ik in mijn handtekening ook heb staan: Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekend gewoon nee.
Nee in het ondernemen van actie. Laat het even rusten en wacht tot dingen in je leven een plekje krijgen en ga bij jezelf voelen, wat wil ik echt?
Het is heel nobel om andere mensen geen pijn te willen doen, maar iedereen leeft zijn eigen leven, en jij kan alleen bepalen wat er in jouw leven gebeurd. Je kan met heel veel liefde kiezen voor die minnaar, maar als hij daarna alsnog besluit, nope, dit is het niet, dan heb jij daar geen enkele vat op. Maak dan ook geen keuze voor andere mensen, dat mogen ze zelf doen. Maak alleen de keuze voor jezelf over alles dat om jezelf gaat. Je kan natuurlijk rekening houden met andere mensen, maar als je altijd mensen pijn doet, dan moet je je afvragen wat beter bij jou past, en de situatie waar jij het beste in naar voren komt.
Weet dat het voor je kinderen veel minder erg is dan jij denkt. Mijn ouders zijn ook gescheiden, heel lang geleden, ik was nog erg jong toen. Vond het natuurlijk niet leuk toen het gebeurde, maar mijn ouders hadden er veel en veel meer moeite mee. Uit eindelijk was de scheiding voor mij heel goed want daardoor ging ik uiteindelijk weg uit een omgeving waar ik me wel safe voelde, maar niet gelukkig was. Ik moest op een andere plek mijn leven opnieuw opbouwen, nieuwe vrienden maken, en dat ging heel makkelijk. Ik kon wel gelijk alle fouten uit het verleden rechtzetten waardoor alles veel beter voor me werd.
Dus ja... blijf niet bij je kinderen omdat je ze geen pijn wil doen. Ze zullen er mee overweg kunnen. Maar kies ook niet voor je minnaar als hij niet echt degene is bij wie je wil zijn, maar hij meer een uitvlucht is.
Liefs,
LPChip