Hoi Spirit79,
Ook van mij een warm welkom. Je vraagt je af of je dit verzint. Nee, dit is geen verzinsel. Er zijn veel te veel mensen die dit ook, of hebben ervaren, of reeds ervaren. Je hebt te vaak gehoord van mensen dat ze er niet in geloven dat jij het bijna zelf niet durft te geloven. Spiritueel zijn is niet alleen rationeel maar ook gevoel. Je gevoel begint te zeggen, ja dit bestaat, maar je ratio begint dan te zeggen, nee dit bestaat niet. Dit schommelt nog heel veel en daar komt je twijfel vandaan.
Maar de eerste stap heb je reeds gezet. Door hier te komen kun je veel meer lezen en leer je anderen kennen die ook zijn zoals wij waardoor je weet dat je niet de enige bent.
Er zijn meerdere manieren om jezelf te aarden. Voor jou ga ik de volgende oefening geven, omdat deze redelijk down-to-earth is, en je het resultaat makkelijk kan voelen.
Ga rechtop staan, met je benen een 10-20 cm uit elkaar. Gewoon een normale houding. Zet je voeten ietjes gedraaid zodat ze niet precies recht naast elkaar staan en je makkelijk door je knieën kan buigen.
Als je bovenstaande bereikt hebt, ben je klaar voor de oefening.
Adem diep in door je neus en zak door je knieën ongeveer 20 cm naar beneden. Je moet niet de zithouding bereiken, maar wel genoeg zakken dat je benen een stukje gebogen zijn.
Na een seconde ga je weer terug naar de staande houding waarbij je door je mond naar buiten ademt.
In staande houding wacht je weer 1 seconden en dan herhaal je dit. Het aantal keer mag je zelf weten. Hoeft niet 100x te zijn, mag meer dan 4x zijn. Als je het gevoel hebt dat het genoeg is geweest, dan stop je. Als je merkt dat het fysiek zwaar is, ga je door tot het meer moeite kost dan het je oplevert. Het is niet de bedoeling dat je je beenspieren traint, al zal dat ook wel gebeuren.
Door deze beweging te maken, ga je weer terug in je lichaam en aard je jezelf. Als je een rood kleed hebt, helpt het als je de oefening op een rood kleed doet, omdat rood de kleur van je 1e chakra is, welke je gebruikt om te aarden.
Als laatste heb ik nog 1 woord voor je, en ja, ik ga het lekker vaag houden, dat is een verzoekje van je gidsen. Het woord is: Acceptatie.
Liefs,
LPChip