Beste LPChip,
Ik heb een aantal jaar geleden een droom gehad, welke ik een keer of 2-4 keer erna (soms maanden of jaren later, nogmaals droomde. Ik kan de locatie niet plaatsen, wel weet ik dat ik weet dat ik de droom herken en het mij niet lukt deze voortijdig te stoppen. Normaal gesproken lukt mij dit vaak wel bij nachtmerries. De locatie voelt in mijn droom als thuis, maar kan mij niet herinneren er ooit in mijn dagelijkse leven geweest te zijn. Het lijkt zich ook af te spelen in een andere tijd. Het is al even geleden dat ik het gedroomd heb.
Ik sta in het kasteel en ben iemand van adel, koninklijk? en kijk naar de soldaten (vroegere en recente vrienden en vriendinnen, maar ook onbekenden. Ze zijn aan het oefenen met zwaardbewegingen zoals het leger naast / achter elkaar staat. Het beeld wisselt. Er staat een man voor mij, die ik niet ken maar mij dierbaar is. Hij vraagt of hij mag gaan. Ik zeg ja, want ik weet dat hij moet gaan en dat ik hem terug zal zien. Het beeld wisselt weer naar de soldaten die met zwaarden hun bewegingen naast elkaar aan het oefenen zijn. Dat gaat goed. Mijn beeld switcht weer. Dezelfde man staat voor mij: mag ik gaan? Ja hoor, ga maar. Hij kan niet gemist worden en ik weet dat ik hem terug zal zien. Het beeld switcht weer, ik zie ze weer oefenen en voel mij onrustig worden. Beeld switcht, dezelfde man staat weer voor mij. Mag ik gaan? Ja, ga maar. Dit keer voel ik mij verdrietig, ik weet dat ik hem niet terug zal zien... Ik kijk uit het raam en zie rook opstijgen en het en der vuur. Dan moet ik vluchten. Het beeld switcht, ik zie van een afstand een koets wegrijden. De koets wordt aangevallen met brandende pijl en boog door aanvallende soldaten van de tegenpartij. Dan word mijn beeld zwart. Na 2 seconden zwart beeld schrik ik wakker. Ben in die droom altijd bang dat ik na dat zwarte gat niet meer wakker word.
Wat betekent deze droom? Meestal kan ik ze aardig plaatsen, maar met deze lukt dat niet volledig.
Groetjes Choppa