Dit zijn ook gelijk niet de minst simpele vragen.
Wat je vraagt betreft een lang groeiproces. Of je ze bewust zou kunnen zien is ook een lastige vraag. Ik kan goed communiceren met mijn gidsen en heb slechts 1x de mogelijkheid gekregen om mijn gids te kunnen zien. Zelfs als ik het zou willen, zou het me nu niet lukken. Maar ik weet dat ze er voor me zijn, en dat is het belangrijkst.
Communiceren met je gidsen is een stuk makkelijker. Dit is een kwestie van veel doen eigenlijk. Hoe meer je het doet, hoe zekerder je wordt in de communicatie, en dat helpt weer om nog beter te worden.
Het moeilijkste is het begin, omdat je dan twijfelt of je communiceert met je gidsen of dat je alles zelf verzint. Om die reden raad ik altijd iedereen aan om te beginnen met pendelen.
Door te pendelen kun je beginnen met simpele ja/nee/misschien vragen en die kun je makkelijk toetsen met een pendel. Op deze manier kun je ook communiceren met je gidsen, maar dan ben je beperkt in je vraagstelling omdat je altijd een ja/nee vraag moet stellen. Maar dat is prima. Zodra je kan pendelen met je gidsen/engelen (mijn gidsen noemde ik eerst mijn engelen, maar gaven later aan dat ze liever gidsen willen genoemd worden. Mijn gidsen beschermen mij verder ook en ik zou ze mijn beschermengelen kunnen noemen, ze vinden dat gewoon niet prettig.
Enfin, was even afgedwaald. Zodra je kan pendelen kun je beginnen met echt communiceren met ze.
Je maakt je hoofd leeg. Eventueel meditatie vooraf, en eventueel veel muziek luisteren voordat je gaat mediteren om je hoofd makkelijker leeg te maken.
Zodra je hoofd leeg is, kan het gevuld worden met de antwoorden van je gidsen.
Je gaat nu in je hoofd een vraag stellen aan je gidsen. Hoe je dat doet maakt niet uit. Het is de intentie waarmee je communiceert, de communicatie is voor jouw vorm. Ze weten al wat je denkt voordat je het in je hoofd uitgesproken hebt, maar je moet wel die intentie hebben om dat met ze te communiceren.
Als je jouw vorm van uitspreken gedaan hebt, zul je direct daarna een antwoord in je hoofd horen/weten/zien/etc. Dit is per persoon verschillend. Het is maar net wat voor jou het prettigst werkt. Als je echt wilt praten met ze, dan zul je hun stem horen. Deze zal in het begin klinken als de jouwe, omdat je geen onderscheid kan maken en de verschillen nog niet kent, maar hoe beter je erin wordt, hoe meer verschil je opmerkt.
Nadat je een vraag gesteld hebt, en een antwoord gekregen hebt, pak je de pendel en vraag je of het inderdaad het antwoord was op je vraag van hun af. Zo weet je of het je eigen bedenksel is, of inderdaad de communicatie.
In het begin zul je mogelijk te maken krijgen met dat het antwoord niet goed was. Als dat zo is, vraag dan jezelf af: was mijn hoofd wel leeg? Ben ik misschien te vermoeid? Is het te druk in mijn hoofd?
Naarmate je dit beter beheerst, hoef je de pendel niet meer steeds te raadplegen, omdat je dan het verschil weet tussen je eigen gedachten en die van de gidsen/engelen.
Waar je wel op moet letten is dat engelen/gidsen alles heel letterlijk nemen. Het antwoord wat je krijgt lijkt misschien soms fout, maar als je dan later terugkijkt naar alle gebeurtenissen, dan merk je vaak dat het toch klopt, en dat ze je vraag echt super letterlijk hebben genomen.
Maak er dus je gewoonte van dat je niet dingen die vanzelfsprekend zijn, niet benoemd, want dan kan het zijn dat je een ander antwoord krijgt.
Hier volgt een dom voorbeeld:
Je vraagt de gidsen: Is gras groen?
Antwoord: Nee.
Reden: Verdord gras is geel.
Ik hoop dat je hier verder mee kan.
Liefs,
LPChip