De reden dat ik delen voorstel, is omdat dit jullie dichter bij elkaar brengt. Als koppel is het goed om te delen wat je dwars zit zodat de ander je beter zal leren kennen. Het brengt jullie dichter bij elkaar.
Daarnaast, doordat je erover spreekt, verwerk je het voor jezelf, en wie weet dat hij iets zegt wat jou weer aan het denken zet en je een grote sprong voorwaards maakt.
Een probleem alleen op willen lossen is nooit de beste oplossing, tenzij het de enige oplossing is, maar dan nog is het de vraag of het niet oplossen niet beter is. Met dit laatste doel ik op het volgende: Als er een probleem is waar alleen jij dit kan oplossen, dan moet je je afvragen of je dit probleem wel nu moet oplossen. Misschien dat later de situatie veranderd waardoor je het niet alleen hoeft te doen, of veranderd de noodzaak van het probleem en hoef je het niet meer op te lossen.
In alle andere gevallen ben je vaak niet de enige die dit kan, en kun je het samen met anderen proberen op te lossen, zelfs als jij uit eindelijk wel het probleem oplost.
Dus ja, ik snap je reactie. Het niet willen delen met je partner is diezelfde angst. Door het niet te zeggen, confronteer je jezelf niet met die angst, en dat is de makkelijkste weg.
Liefs,
LPChip