november 13, 2024, 07:36:44 am
Welkom,
gast
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Armina, het spirituele forum
>
Nederlands
>
Spirituele kennis
>
Kleurbetekenis
« vorige
volgende »
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Print
Auteur
Topic: Kleurbetekenis (gelezen 9982 keer)
WhiTeAnGeL
Lid
Kleurbetekenis
«
Gepost op:
juli 05, 2008, 01:57:06 pm »
Rood:
Energie – levenskracht - de man – macht - vuur en ambitie - stimulerend en opwindend – seksualiteit – strijdlust - openheid
Oranje:
Geestdrift – enthousiasme – vrolijkheid – extravert - het kind in de volwassene –gevoel – levendigheid
Geel:
Wijsheid – helderheid – verstand - gevoel van eigenwaarde – logica – nieuwsgierigheid – onderscheidingsvermogen
Groen:
Natuur - moeder aarde – vruchtbaarheid – rust – hoop – liefde – tederheid – jeugd –troost – eigenliefde
Blauw:
Ruimtegevend – zuiverend - de ziel - de vrouw – intelligentie – leraar – communicatie –intuïtie – waarheid – stabiliteit
Indigo:
Meditatie – ervaring - het weten – visie – doelstelling – geborgenheid – wijsheid –individualiteit – meesterschap
Violet:
onderscheidingsvermogen – mystiek – spiritueel – intuïtie - wederopbouwer van idealen – godsdienst – toveren
Roze:
verzachtend – genezend - liefde schenken
Wit:
het zijn - het licht – reinheid – onschuld – harmonie
Grijs:
samengaan van wit en zwart – schemering – mist – neutraliteit – besluiteloosheid –onverschilligheid – te neergeslagen - afscheid nemen –kwetsbaarheid
Zwart:
de dood – verandering – afschermen – verstoppen – mysterie - vernieuwing na afscheid - verborgen geheimen
Bruin:
concentratie- isolement – traditie -met je voeten op de grond staan – aardekleur –gegrond
Goud:
het liefhebbende hart - liefde tot de zon en de natuur - het bewuste leven
Zilver:
de gevoelswereld - de maan – droomwereld - het onbewuste leven
Infrarood:
herinnering – regressie – warmte – duisternis – zwaarte – aarde – vruchtbaarheid
Geelgroen:
bedwelming – opgewektheid – luchtigheid – vrijheid – clownerie – brutaliteit
Turkoois:
voorbehoudend – beoordelingsvermogen – afstand – scherpte – koelheid –zuiverheid – nuchterheid - matigheid
«
Laatst bewerkt op: juli 06, 2008, 08:51:20 am door LPChip
»
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
LPChip
Beheerder
Lid
Wat kan het leven toch mooi zijn.
Re: Kleurbetekenis
«
Reactie #1 Gepost op:
juli 06, 2008, 08:52:04 am »
Mooie post Anne
Ik heb wat met de kleurtjes gespeeld en hier en daar een grijze achtergrond toegevoegd, want het was anders niet te lezen soms.
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!
Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.
Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Armina, het spirituele forum
>
Nederlands
>
Spirituele kennis
>