Nederlands > Levensvragen

Veel levensvragen...

<< < (2/2)

LPChip:

--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Ik ben onder de indruk, snap de situatie nu veel beter! Ik vermoed dat er al een zogenaamde 'tweede placeholder' relatie op mijn pad is gekomen dit jaar. Ik vond namelijk opnieuw een jongen leuk terwijl ik oppervlakkig contact met hem had. Ik wist niet wat ik ermee aan moest maar heb uiteindelijk toch de confrontatie gezocht (iets wat ik hiervoor nooit deed, en kostte wel moeite). Toen ik met hem aan het praten was kwam ik erachter dat ik hem eigenlijk helemaal niet leuk vond. Ik kon het na die avond van mij afzetten en heb er nooit meer over na gedacht. Na deze situatie heb ik zelf het gevoel dat ik 'klaar' ben voor een echte relatie. Tijdens de periode van mijn 'eerste placeholder' relatie was ik hier nog lang niet aan toe.

--- Einde van citaat ---
:) Blij om te horen. Ja, je beschrijft het goed. :) Misschien dat je dat gesprek met hem toch niet nodig hebt om eroverheen te groeien, want in feite is dezelfde gebeurtenis teruggekomen in de 2e placeholder relatie.


--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Ik vraag mij eigenlijk wel af, hoe je eigenlijk tegen de godsdiensten aankijkt? Vindt je namelijk een specifieke godsdienst representatief voor de spirituele opvatting, is een mix van godsdiensten meer representatief of zijn de godsdiensten maar bijgeloof? Daarnaast spreekt bijna elke godsdienst wel van een hel. Ik kijk meer tegen de hel aan als het aardse leven; heb je niet goed geleefd, dan moet je weer terug om opnieuw de lessen te volgen. Tijdens het aardse leven krijgt iedereen namelijk wel te maken met moeilijkheden. Klopt deze opvatting een beetje over de hel of bestaat er eigenlijk helemaal geen hel?

--- Einde van citaat ---
Voor mij is spiritualiteit zijn eigen godsdienst. Er zijn wel raakvlakken met andere godsdiensten, maar bij het spirituele is je eigen voortgang het belangrijkste. Bij een godsdienst is het vaak zo dat er een vorm van macht ontstaat door degene die de godsdienst verkondigen, en dat is wat me eigenlijk bij de andere godsdiensten zo tegenstaat. Veelal ook door misinterpretatie. Ik aanbid een god, maar dat is dan de god in mijzelf. De wereld om mij heen is geschapen door het collectief bewustzijn, en daar maak ik deel van uit. Wat ik wil kan ik dus manifesteren. (en jij ook natuurlijk).

Hel is overigens iets wat door de godsdiensten gemaakt is. De hele aarde en dualiteit zijn gemaakt door mensen die macht willen hebben over anderen. In feite is er alleen goed en minder goed. Maar nu is er goed en slecht. En als je paradijs aan de ene kant van de weegschaal zet, dan moet er uiteraard ook iets vergelijkbaars aan de andere kant zijn, en zo heeft men de hel bedacht. De hel bestaat dus eigenlijk niet. Overigens, de aarde is niet een hel en ook al heb je wel goed geleefd, je komt toch terug, want je bent op aarde om te groeien en te leren.


--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Daarnaast heb ik een vraag over dromen. Kan het zo wezen dat je soms droomt over een vorig leven? Soms komen er dromen voorbij die ik nu al wel 30 keer heb beleefd en waarvan ik het einde dus ook weet, wat is anders het nut hiervan?

--- Einde van citaat ---
Je kan zeker dromen over een vorig leven. Als je echter een droom herhaaldelijk droomt, kan dit 2 redenen hebben.
1. Je onderbewustzijn wil je iets duidelijk maken. Hoe meer je dit droomt, hoe meer je door krijgt: hé, misschien wil het onderbewustzijn me iets vertellen. Wat betekend mijn droom eigenlijk?
2. Je onderbewustzijn is bezig om iets te verwerken. Iets wat lange tijd is weggestopt en nu opgelost mag worden.


--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Ik zou best mijn mogelijkheden met betrekking tot het helen onderzoeken, heb je nog enkele tips hoe ik dit kan doen?

--- Einde van citaat ---
Ik zou het je haast willen laten zien... xD Hmm... Helen kan op veel manieren. De makkelijkste vorm is magnetiseren. Je gebruikt je eigen magnetisch veld om dat van iemand anders te beinvloeden. Nadeel: je neemt de kwaal van de ander over en moet constant de energie van je afschudden.

Reiki en Chakratherapie zijn vormen waarbij je de universele energie gebruikt. Hier kun je cursussen voor doen om het te leren, en bij deze cursussen krijg je altijd als eerste een initiatie, welke je chakra's volledig open zet. Want dat heb je dan nodig. Zonder dit te doen is Reiki of Chakra therapie gewoon niet heel effectief.

Masseren is ook een optie natuurlijk. :)


--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Nog een laatste vraag, ja echt waar ;). Hoe kijk jij tegen uittredingen aan? Ik heb al 10 keer een spontane uittreding meegemaakt. Ik besef me op een gegeven moment dat ik uittreed waarna ik erg bang wordt en gelijk terug schiet. Kan het gevaarlijk zijn? Daarnaast is het altijd zo, dat als het gebeurt en mijn hond ligt in de buurt, hij altijd wegrent. Is dit toeval of weet jij misschien waarom mijn hond dit doet?

--- Einde van citaat ---
Uittreden is niet gevaarlijk, maar een spontane uittreding betekend wel dat je op dat moment niet geaard bent.

Als je gaat slapen, treed je ook uit, dus het is niet heel raar op zich.

Als je uittreedt, dan kan jouw hond ineens jouw energetisch lichaam zien. Deze schrikt daarvan, wordt bang en rent weg.


--- Citaat van: Daisy123 op juni 06, 2018, 11:21:51 pm ---Super bedankt voor je tijd, de vragen die ik momenteel heb zijn allemaal beantwoord! :)

--- Einde van citaat ---
Graag gedaan. :)

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie