Nederlands > Levensvragen

Kaartlegging

<< < (6/10) > >>

B1986:
LPChip, ik heb nog een vraag na aanleiding van het eerste bericht en je zei hierop het volgende:
--- Citaat ---Mijn gidsen geven aan dat ze in een veranderingsproces zit die heel ingrijpend is voor haar. Mijn gidsen achten de kans klein dat het contact tot stand blijft.

Dit heeft meer met haar veranderingsproces te maken dan met haar wil om het te verbreken. Het hangt af van hoe haar proces verloopt en welke keuzes ze hier in maakt of dit voor jullie dit contact in stand zullen houden.

In elk geval zal ze veranderen, en dat zal richting jou ook veranderingen brengen.
--- Einde van citaat ---

Nu is het zo dat er weer contact is geweest en we hebben zelfs afgesproken, ik heb haar zaterdag gezien. We hebben veel gepraat en het voelde weer als vanouds, ik was in het begin wat gespannen, maar dat was achteraf nergens voor nodig.
Ik maak me alleen echt heel erg zorgen om haar, ze heeft veel last van angst en paniekaanvallen door verschrikkelijke dingen die in het verleden zijn gebeurd (trauma's).
Ze heeft al een tijdje gesprekken met een psycholoog en ze voelt zich heel gespannen bij haar en vertrouwd haar niet. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vind om zich open te stellen naar de therapeut en een (vertrouwens)band op te bouwen.
Heeft ze iets aan deze therapie/therapeut? Of komt er misschien een ander soort therapie of andere therapeut?

LPChip:
De therapeut die ze nu heeft zal haar kunnen helpen, maar ik verwacht niet dat ze zich open kan stellen. Iemand waar ze zich op haar gemak voelt zal haar veel beter kunnen helpen.

Mijn gidsen achten de kans groot dat ze door een andere therapeut geholpen zal worden. De stap zal door haarzelf genomen moeten worden om eventueel te switchen.

Als je haar wil helpen, geef dan aan dat ze bij het zoeken van een andere therapeut op haar gevoel kan vertrouwen. De uitstraling van een kantoor of omgeving kan haar al genoeg informatie geven of ze zich daar wel/niet open kan stellen.

Liefs,
LPChip

B1986:
Ik wil haar heel graag helpen, het is moeilijk voor me om hier mee om te gaan. Als het juiste moment komt zal ik het er nog eens met haar over hebben, want ik wil niets liever dan dat zij eindelijk hulp krijgt en beter in haar vel komt te zitten.

LPChip:
Vergeet niet dat zij haar eigen proces doormoet. Jij bent er niet om haar problemen op te lossen, dus dat moet je ook niet willen forceren. Laat haar zelf ermee worstelen, en pas als ze het vraagt, dan pas kom je met oplossingen.

Als je dat niet doet, los je haar probleem niet op, maar verleg je het enkel.

Liefs,
LPChip

B1986:
Je had me geen beter advies kunnen geven, dankjewel  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie