Nederlands > Levensvragen

Kaartlegging

<< < (5/10) > >>

B1986:

--- Citaat ---Ik bedoelde niet zozeer dat jouw bewoordingen opmerkelijk zijn. Maar meer dat je uit ieders schrijven, of het nu een brief aan iemand is, of wat dan ook, je vaak bepaalde punten kunt halen, die er uit springen, en opvallen, en waar dan vaak onbewust een verhaal in ligt.
--- Einde van citaat ---

Ik had je bericht al een paar keer doorgelezen, maar op de een of andere manier kwam hij bij mij anders over dan je bedoelde. Nu is het helemaal duidelijk   :)

B1986:
Ik heb vorig jaar iets heftigs meegemaakt. Het staat denk ik in verband met het trauma.

Ik had een ontsteking in een van mijn voeten en moest naar de fysiotherapeut. Dat was heel moeilijk voor me en gaf heel veel spanningen, was ontzettend vaak ziek. Ik ben er ook lang overstuur van geweest, toen kwam voor het eerst mijn angst voor lichamelijk contact naar boven. Doordat ik ook andere lichamelijk klachten heb (ze zijn er nog steeds) heeft hij onder andere ook mijn rug en bekken/heupen behandeld. In het begin heb ik daar heel veel moeite mee gehad, het is zelfs gebeurd dat ik helemaal verstijfde en heel kort buiten bewustzijn ben geraakt. Ook heeft hij meerdere keren mijn been gepakt, omdat ik pijn in de lies had, om alles los te maken en de eerste keer werd ik zo ontzettend bang.

Hoe komt het dat dit is gebeurd, heeft het zo moeten zijn of komt het door die fysiotherapeut (heeft geen verkeerde bedoelingen)?
Ik heb op het moment ergens anders fysio voor en een andere therapeut en bij hem voel ik me veel meer op mijn gemak. Komt dat doordat ik zo geconfronteerd ben met mijn angsten en dat het nu doordat ik dat heb meegemaakt beter gaat? Ben ik sterker geworden?

LPChip:
Iedereen is anders, en daarom kan het zo zijn dat sommige mensen een trauma sterker triggeren dan anderen. Met name als je je op je gemak voelt bij iemand zal een trauma minder snel triggeren. Andersom kan natuurlijk ook. Je trauma kan ervoor zorgen dat je je minder op je gemak voelt bij iemand.

Omdat je er nu wat meer mee bezig bent zal het makkelijker zijn om situaties te vinden waarin je minder met dit trauma geconfronteerd wordt. Dit wil niet zeggen dat je daardoor je trauma verwerkt, maar dat je deze enkel weet te omzeilen.

Liefs,
LPChip

B1986:
Heel erg bedankt voor je antwoord, dit is fijn om te weten  :)

LPChip:
Graag gedaan. :)

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie