Nederlands > Levensvragen

Vraag over reïncarnatie

<< < (3/4) > >>

LPChip:
Dat laatste.

De les zelf was niet super moeilijk, want je krijgt geen lessen die je niet aankan. Het is dat je last hebt van extra gebeurtenissen die je niet goed hebt verwerkt.

Wanneer je getraumatiseerd bent, maakt jouw lichaam diverse afweermechanismen die ervoor zorgen dat je uit de buurt blijft van wat er toen is gebeurd. Dit kan zijn door je bang, misselijk, of andere emoties te laten voelen. Een typisch kenmerk van een trauma is een extreme reactie op iets wat normaal niet zo extreem is. Vaak kan de persoon zelf niet herkennen dat het een extreme reactie is tot hij/zij deze reactie gaat vergelijken met die van iemand anders. Andere mensen zien direct dat het een extreme reactie is.

Iets kan daarom enorm erg enzo lijken maar is puur een afweermechanisme van dit trauma dat daarvoor zorgt.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Bedankt voor de uitleg LP Chip.

Soms vraag ik me weleens af of dingen echt zo zijn of dat mijn geest ermee aan de loop gaat, maar dat oorlogsgevoel  moet toch ergens vandaan komen.

LPChip:
Het is je geest die ermee aan de loop gaat omdat het een afweersmechanisme is door een trauma. En ja, dat oorlogsgevoel komt uit dat trauma.

Dus het is een volkomen normale reactie. Wil je van dat gevoel af, dan moet je dus terug naar de bron, verwerken wat er gebeurd is en pas dan kun je het van je afzetten. Je hebt daar regressietherapie voor om dit op te lossen.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Oke LP Chip bedankt voor je antwoord!

Ik kan regressie nog eens overwegen, het is niet zo dat het mijn hele bestaan verder hindert. Dus dat scheelt.  Om eerlijk te zijn heb ik best wel veel herinneringen ook aan andere levens.
Mijn vraag is, waarom heeft de ene persoon meerdere herinneringen aan andere levens, en een andere persoon niet?
Wat zegt dit? Daar ik best wel wat herinneringen heb aan verschillende levens vraag ik me wel eens af is dit echt zo?Of doen we soms ook energie op als we ergens zijn waardoor we beelden krijgen en denken we dan dat we het geleefd hebben?

Wat kan het zijn waarom er in mijn huidige bestaan wel dat soort dingen zich aandienen? Heeft dat met een bepaalde gevoeligheid te maken, dat je sneller geneigd ben vorige levens op te pikken?Of zit ik in een leven waarin ik al die levens nu overzichtelijk moet maken?


LPChip:
In jouw geval zit het net iets anders. Met dank aan jouw en mijn gidsen. :)

Omdat je een of meerdere traumas van vorige levens in dit leven mag afwikkelen en je spiritueel ver genoeg bent heb je dit leven toegang tot kennis uit vorige levens. Hiermee kun je, nadat je je wat meer ontwikkelt de trauma(s) afwerken en oud pijn verwerken.

Normaal gesproken ligt het iets anders, maar mijn gidsen geven aan dat het niet handig is om je te overspoelen met teveel informatie.

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie