Nederlands > Levensvragen

Vraag over reïncarnatie

(1/4) > >>

Pilar:
Ik vraag mezelf wel eens af, of ik in de oorlog geleefd heb, of dat bepaalde gedachten elders vandaan komen?
Ik lees wel veel oorlogsboeken, oorlogsromans, ( niet dat ik die verhalen heel leuk vindt, maar het lijkt net of het me iets van herkenning geeft en ik daar iets mee kan.)
Oorlogsfilms op tv kan ik weer niet goed hebben, dan moeite soms meten spugen, en blijft het nachten hangen.
Ik heb ook een vreemde antipathie tegen prikkeldraad, als ik prikkeldraad zie, wordt ik raar.
Ik kan bijzonder slecht tegen keuringen omtrent gezondheid of uiterlijk. 
Ik heb het veel benauwd.
Mijn buren hebben een houtkachel waar ze schijnbaar een bepaald hout in stoken en dat maakte me helemaal van slag vorige week, het deed me echt denken aan een verbrandingslucht van een crematorium, wat me weer aan lijkverbranding deed denken.


Nu kan het heel goed uit wat anders voortkomen.
Maar mijn vraag is hoe groot is de kans dat je nu op aarde leeft en er in de tweede wereldoorlog ook was?

Ik lees op sommige sites, dat het heel erg lang duurt voor je weer naar de aarde komt om te incarneren ( dan is het dus niet mogelijk), maar op andere sites lees ik dat het gebeurt dat tijd niet van belang is, aan de andere kant, en dat je zelfs met 3 jaar menselijke tijd weer kunt incarneren.
Op anders sites staat weer dat het de leeftijd die je geworden bent in je vorige leven, keer honderd is voordat je incarneert.

Hoe denken jullie hierover?

gouwepeer:
Volgens mij maken we zelf de keuze wanneer we weer incarneren. Deze keuze hangt dan weer samen met de lessen die we willen/moeten leren en onvoltooide lessen uit een vorig leven.

LPChip:
Je kan heel makkelijk in de 2e wereld oorlog geleefd hebben en deze dus ervaren hebben.

Het is zo dat er een tijd overheen gaat voor je weer opnieuw zal incarneren, maar tijd is een relatief begrip. Tijdens de incarnatie kun je niet alleen bepalen wie je ouders worden, waar je incarneert, maar ook wanneer. Zo kun je in dit leven ervoor kiezen om te incarneren in 2001 (voorbeeld), en een volgend leven in 1257. Er zijn wel beperkingen aan het kiezen van een tijd. Dit heeft er mee te maken dat verschillende periodes simpelweg verschillende gebeurtenissen hebben. Als je al bepaalde lessen geleerd hebt, dan hoef je niet meer terug naar een moment. Ook kun je niet heel ver de toekomst in omdat er dan bepaalde evolutiesprongen gemist worden.

Stel dat jouw spirituele niveau toelaat dat je in 2001 mag incarneren, dan zul je niet de keuze hebben om in 2150 te incarneren. Heb je echter al veel lessen gehad (hoeft niet perse op aarde geweest te zijn) en zou je bijvoorbeeld in 3621 kunnen incarneren, dan mag je alsnog ervoor kiezen om in 2001 te incarneren als je dat zou willen.

Sterker nog, vele zielen hebben ervoor gekozen om nu in deze tijd te incarneren omdat we met de hele aarde een bewustzijnssprong aan het maken zijn doordat de aarde en de bewoners van de 3e naar de 5e dimensie aan het gaan is, en alle spirituele mensen de aarde helpen om naar de 5e dimensie te groeien (lichtwerkers).

Ik weet dat ik veel verder ben, maar ik ben deze keer ook op aarde mede als lichtwerker, maar ook als begeleider.

Liefs,
LPChip

Pilar:
Bedankt voor jullie antwoord Gouwepeer en LP Chip!

Dat is een verfrissende kijk voor mij LP Chip, ik heb er veel over gelezen maar dit nog nooit eerder eigenlijk, en het voelt voor mij wel alsof het klopt.

Ik snap dat er bepaalde evolutiesprongen zijn en in deze tijd ook een grote bewustzijnssprong zit, maar wat maakt dat dan je niet met dat bewustzijn in 2150 kunt zijn?Misschien een domme vraag? Men leefde toen anders en er was meer geweld en dergelijke maar, maar is het dan om dat ze niet willen dat erin die tijd bepaalde veranderingen doorgevoerd worden?


Het lijkt me prettig voor jouw dat je zo een helder weten hebt in je pad en waar je bent. Ik heb geen idee waar ik me bevind qua bewustzijn. 

LPChip:
De reden waarom je met een bepaald bewustzijnsniveau niet naar een bepaalde tijd mag is simpelweg omdat de lessen daar veel moeilijker zijn, mede omdat de technologie verder is en tijd op een andere snelheid gaat. Je moet het zo zien, als je een computerspel speelt begin je ook op level 1, en ga je niet direct op level 100 starten. Dan ga je direct af.

In het spel Tetris kun je bijvoorbeeld kiezen om op level 8 te starten. Ik heb dat weleens geprobeerd, maar de blokken gaan dan zo enorm snel naar beneden dat ik na 15 blokken allang af ben.

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie