Toen ik mijn vorige reactie schreef, deed ik dat op mijn werk. Het werd op gegeven moment echter ineens heel druk en toen ik een aantal uur later terug kwam bij het stuk wat ik aan het typen was, was ik jammer genoeg kwijt wat ik wilde typen, dus heb het nagelezen en gepost.
Dankzij het stukje van Rainbow weet ik nu weer wat ik verder wilde typen.
Poehbeer vroeg of God niet vrouwelijk was. Nee. Maar God is ook niet mannelijk. God heeft geen gender nodig en is gender neutraal. God is de hoogste vorm van zijn.
Wanneer je spiritueel heel ver komt, zul je op gegeven moment zo in balans zijn dat jouw mannelijke en vrouwelijke in je zo in harmonie zijn dat ze beide op hetzelfde moment aanwezig zijn. Als je zo ver bent, heb je alle lessen op aarde allang geleefd en kun je ervoor kiezen om een mannelijk, vrouwelijk of ander uiterlijk aan te nemen. Je hebt in ieder geval geen dominerende mannelijke of vrouwelijke energie meer en kan jezelf als gender neutraal beschouwen.
Iedereen heeft deze goddelijke energie en mogelijkheden in zich, maar vanwege de leerschool die Aarde heet, is deze tijdelijk buiten je kunnen geplaatst. Dit is nodig omdat je anders je lessen niet kan leren.
Rainbow vraagt, wat is eigenlijk mannelijke en vrouwelijke energie?
Het meest makkelijke om dit te omschrijven is als volgt:
- Mannelijke energie is je ratio / denkvermogen.
- Vrouwelijke energie is je emotie/gevoel en inlevingsvermogen.
Het grote verschil op aarde is dat mannen voornamelijk hun mannelijke energie gebruiken en vrouwen hun vrouwelijke energie gebruiken. Zowel mannen als vrouwen hebben de energie van het andere geslacht ook in hun, maar vanaf onze geboorte wordt ons geleerd wat voor gender we hebben, en hoe we ons moeten gedragen. Een man die voornamelijk in de omgeving van vrouwen opgroeit zal dan ook veel vrouwelijker zijn dan andere mannen, en vrouwen die opgroeien in de omgeving van mannen zal veel mannelijker zijn.
Een man blijft een man en een vrouw blijft een vrouw, maar de energie balans veranderd.
Om een goed voorbeeld te geven hoe verschillend deze energieen zijn, zal ik een kort verhaaltje schrijven, eerst uit de beleving van de vrouw, daarna uit die van de man. Let op, ik dik het extra aan omdat het een voorbeeld is.
De persoon loopt in een doolhof. Het doolhof wordt beschouwd als een van de moeilijkste en grootste doolhoven in de wereld. De persoon is overgehaald om het doolhof te proberen. Na een half uur in het doolhof rond te lopen komt er een punt waar de persoon al een tijdje geen andere mensen meer heeft gezien. De persoon loopt gangen in die doodlopen tot de persoon op gegeven moment weet dat deze verdwaald is.
Als de persoon een vrouw is, dan zal de vrouw het gebrek aan andere mensen enorm missen en realiseren dat ze er alleen voor staat. Ze zal angst voelen omdat ze niet weet waar ze is, en of ze er ooit nog wel uit komt. Ze raakt mogelijk zelfs in paniek wat overweldigend kan zijn, en ze kan in huilen uitbarsten. In de staat van paniek zal ze doelloos rond gaan lopen in de hoop dat ze geluk heeft en of iemand anders tegen komt, danwel de uitgang of ingang vindt.
Als de persoon een man is zal deze stil gaan staan op de plek waar deze is en zichzelf afvragen: zijn er dingen die ik kan doen om uit het doolhof te komen?
De man zal een afweging maken of deze liever teruggaat naar het begin of toch proberen om door te gaan naar het einde. Als de man kiest om terug te gaan naar het begin, zal deze proberen te herinneren welke richtingen hij opgelopen heeft en dit in omgedraaide volgorde uit te voeren. Hij zal hierbij alle informatie die hij heeft gebruiken om dichterbij zijn doel te komen. Als hij bijvoorbeeld mensen hoort, zal hij keuzes maken om dichterbij deze mensen te komen.
Een andere optie die de man kan doen, is systematisch alleen maar naar rechts te gaan, en niet meer naar links. Een doolhof kan daarme 20x zo lang duren, maar garandeert wel dat men de uitgang uiteindelijk vind.
De man raakt daardoor niet in paniek maar gebruikt logisch denken om de emoties die hij voelt te transformeren in een plan van aanpak. Nadat de man een beslissing heeft gemaakt heeft hij geen reden meer tot paniek, want de situatie is onder controle en hij is niet machteloos.
Ik hoop dat dit jullie helpt.
Liefs,
LPChip